Filmski maraton: soundtracki, ki jih še vedno poslušamo
Filmski maraton: soundtracki, ki jih še vedno poslušamo

Filmski maraton: soundtracki, ki jih
še vedno poslušamo

V svetu filma ima glasba pogosto ključno vlogo pri oblikovanju čustev, atmosfere in poteka zgodbe. Soundtrack (zvočna podlaga) je element, ki nam včasih ostane v spominu veliko dlje kot sami filmski prizori. Nekatera filmska glasba z leti postane nepogrešljiv del našega glasbenega vsakdana in nas spremlja skozi različna življenjska obdobja. V tem filmskem maratonu se bomo ozrli nazaj na nekaj nepozabnih filmskih soundtrackov, ki jih še vedno radi poslušamo.

Pulp Fiction (1994), r. Quentin Tarantino

Ko govorimo o filmski glasbi, ki je na novo opredelila popularno kulturo, je nemogoče obiti Pulp Fiction. Tarantinova izbira glasbe je tako eklektična kot njegova filmska pripoved. Mešanica rocka, soula in surf glasbe odlično spremlja nenavaden zaplet filma. Misirlou, Girl, You’ll Be a Woman Soon Urge Overkill Dicka Dalea in Son of a Preacher Man Dustyja Springfielda so le nekatere od uspešnic, ki so postale del glasbene podlage naših življenj in prikličejo prizore iz filma vsakič, ko jih slišimo.

Amélie (2001), r. Jean-Pierre Jeunet

Zvočna podlaga Yanna Tiersena za Amélie je hkrati melanholična in optimistična ter odlično zajame bistvo tega francoskega filma. S skladbama, kot sta La Valse d’Amélie in Comptine d’un autre été: L’après-midi, nas Tiersenu uspe prenesti v boemski Pariz in v osrčje Améliejinega sveta. Ta glasba ni le ozadje filma, ampak njegov bistveni del, ki ustvarja čarobno vzdušje, ki nas spremlja še dolgo po koncu zadnjega prizora.

The Lord of the Rings (2001-2003), r. Peter Jackson

Ep, ki je postal klasika sodobne kinematografije, trilogija Gospodar prstanov ne bi bila enaka brez mojstrskega zvočnega zapisa Howarda Shora. Orkestrske skladbe, kot sta The Shire in The Fellowship, nas popeljejo skozi fantastični svet Srednjega sveta ter dodatno poudarijo epske trenutke in čustvene prizore. Shorovo delo ostaja za vedno v spominu kot eden najboljših filmskih zvočnih posnetkov vseh časov.

Inception (2010), r. Christopher Nolan

Hans Zimmer je s svojim revolucionarnim pristopom h glasbi za film Inception – kot tudi mnoge druge – ustvaril zvok, ki je postal sinonim za sodobne akcijske trilerje. Globoki, zlovešči toni skladb, kot sta Time in Dream is Collapsing, filmu ne dodajo le plasti napetosti in vznemirjenja, ampak so postali zaščitni znak Zimmerjevega sloga. Ta zvočni posnetek še naprej navdihuje in navdušuje poslušalce po vsem svetu.

Foto: IMDb

Naloži več
Zapri