Kako to, da so videoteke zamrle, knjigarne pa ne? Le te služijo milijone in preživijo kljub e-knjigam
Kako to, da so videoteke zamrle, knjigarne pa ne? Le te služijo milijone in preživijo kljub e-knjigam

Kako to, da so videoteke zamrle, knjigarne pa ne? Le te služijo milijone in preživijo kljub e-knjigam

Ko so se pojavili računalniki, tablice in mobilni telefoni, nihče več ni potreboval zvezkov, vsi so začeli sezname opravil pisati v beležke na mobilniku, namesto v dnevnike. Včasih smo hodili v videoteko izposojat filme, ki bi jih gledali na kaseti, zdaj pa jih sploh ni več. Vsi raje izberemo pretočne storitve, kjer nam je vse na voljo z enim klikom. Tako bi moralo biti tudi s knjigami. Toda knjigarne so preživele. Ne samo to, zdi se, da v zadnjem času služijo milijarde. Zakaj je temu tako?

knjižare

Knjigarne so nazaj!

Kljub izzivom, ki jih prinašajo spletne trgovine, kot je Amazon, ki je glavno spletno mesto za spletno nakupovanje vsega v Ameriki, vključno s knjigami, in naraščajoča priljubljenost e-knjig, knjigarne v zadnjih nekaj letih doživljajo vrnitev. Ja, marsikdo se je že zdavnaj poslovil od fizičnih knjig in vse prebral na tablicah. Toda knjigarne, predvsem neodvisne, so priča preporodu. Razlogov za to je več, zadevajo pa spremembe v vedenju potrošnikov, angažiranost skupnosti in iskanje nekoliko bolj osebnih izkušenj. Čeprav morda ne ustvarijo toliko prihodkov kot veliki spletni trgovci na drobno, so mnogi zaradi posebnih strategij donosni in trajnostni.

In ne podcenjujmo knjigarn. Tudi te so bile posodobljene za boj proti digitalni konkurenci.

knjižare

Center skupnosti

Knjigarne niso le mesta za nakup knjig. Postali so središča skupnosti. Številne knjigarne dandanes ponujajo knjižne klube, avtorska branja, predstavitve knjig, delavnice pisanja in druge dogodke, ki spodbujajo občutek pripadnosti. Te osebne povezanosti spletne trgovine ne morejo nadomestiti. Tudi neodvisne knjigarne pogosto ponujajo skrbno izbrano ponudbo knjig, prilagojeno okusom in trendom. Ta občutek odkrivanja novih knjig in priporočil knjižničarjev pritegne stranke, ki cenijo bolj prilagojeno in zanimivo izkušnjo kot tista na internetu.

Poleg tega prilagojenega občutka mnogi ljudje še niso povsem navajeni brati na stotine strani na zaslonu in še vedno potrebujejo fizični občutek obračanja strani.

Tudi knjigarne se digitalizirajo

Ko govorimo o ponovnem vzponu knjigarn, moramo omeniti tudi estetiko v trgovini. Številne knjigarne vlagajo v oblikovanje svojih prostorov in ustvarjajo prijeten ambient, ki obiskovalce spodbuja k zadrževanju, brskanju in klepetu. Vendar pa je lahko obisk lokalne knjigarne tako odlična ideja za zmenek kot tudi krajšanje časa. Postali so tudi privlačna mesta za fotografiranje in objavo na družbenih omrežjih. Zato pogosto omenimo najlepše knjigarne in knjižnice, na katere naletimo. Imajo bralne kotičke, celo kavarne ali umetniške razstave. Ta estetska privlačnost, zlasti na platformah, kot sta Instagram in TikTok, pritegne mlajšo publiko.

Čeprav tekmujejo s spletnimi trgovinami in njihovo prevlado, so številne knjigarne sprejele spletno prodajo, trženje na družbenih omrežjih in okrepile svojo digitalno prisotnost. Pri tem so združili fizično in digitalno izkušnjo s ponudbo na primer spletnih naročil z lokalnim prevzemom in različnimi dogodki.

knjižare

Čeprav knjigarne morda ne dosegajo ravni prihodkov velikanov, kot je Amazon, mnoge postajajo finančno uspešne in donosne, zlasti tiste, ki so sprejele nove trende. Nekatere študije kažejo, da število neodvisnih knjigarn v ZDA narašča že več kot desetletje. Knjigarne so preprosto našle način, kako se prilagoditi in uspeti, za razliko od videotek, ki se niso.

Konec koncev je knjiga na ekranu nesmiselna – fizična knjiga s poslikano naslovnico danes služi kot modni dodatek, rekvizit pri fotografiranju in odlična zabava brez buljenja v ekran.

P.S. Ko smo že pri knjigah, na povezavi preverite, katerih pet knjig je The New York Times uvrstil na svoj seznam 100 najboljših knjig 21. stoletja.

Foto: Pexels, Dupe

Naloži več
Zapri