NeSpoon je poljska umetnica, ki nas je navdušila s svojimi freskami, ki vsako stavbno fasado ali steno spremenijo v »tkano rapsodijo«. Motivi v videzu čipke, starih obrtniških pletenin in podobno so edinstveni v svetu ulične umetnosti.
NeSpoon
Leta 2009 rojena NeSpoon je umetnica iz Varšave, katere dela krasijo več kot 100 mest v 40 državah na petih celinah. Prepoznavnost je pridobila z edinstveno kombinacijo urbane umetnosti, slikarstva in tradicionalne keramike. Njeni čipkasti vzorci, ki so postali njen zaščitni znak, prinašajo univerzalno lepoto naravnih oblik v javni prostor, muzeje in galerije. Njena dela, ki jih navdihuje umetnost klekljanja, združujejo estetsko privlačnost z globljimi pomeni, simbolizirajo povezanost med ljudmi in kulturami, a tudi močno povezanost z ženskostjo in empatijo.
Čipkaste freske po vsem svetu
Njena dela so bila objavljena v večjih tiskanih in TV medijih, vključno z The Guardian, Huffington Post, Elle in Graffitiart Magazine. Njene javne umetniške instalacije so bile razstavljene po vsem svetu, vključno z Expo Dubai 2020, Evropskim parlamentom in Louvrom/Lensom v Franciji. Deluje na meji med urbano umetnostjo, slikarstvom in tradicionalno keramiko. Čipka je preprosto postala njen prepoznavni slog.
Hipnotični značaj tradicionalnih motivov
Njena dela najlažje razumemo kot dekorativno umetnost. Navdihuje jih umetnost klekljanja in predstavljajo iskanje najpreprostejših kod lepote in harmonije. Simetrični vzorci čipke imajo hipnotičen značaj, prihajajo iz naravnega sveta, so povsod okoli nas. V čašah rož, okostjih morskih bitij, snežinkah, v vzorcih, ki jih zmrzal riše na okna.
»So univerzalni in prepoznavni po vsem svetu, v vseh kulturah. Pogosto so povezani z družinskim domom, otroštvom, varnostjo in dobrimi starimi časi. Verjamem, da moja dela, ki temeljijo na motivih čipke, oddajajo pozitivno energijo in da jih ljudje preprosto obožujejo in se ob pogledu nanje nasmejijo,« – pravi umetnica.
Povezanost med kulturami
Na drugi ravni lahko njeno delo razumemo kot simbol povezanosti med ljudmi in kulturami. Niti, prepletene s keramičnimi predmeti ali pravo čipko, so odlična metafora družbenih odnosov.
»Moja umetnost ima tudi izrazito žensko dimenzijo. Klekljanje je bilo (in je še vedno) skoraj izključno ženska dejavnost in se povezuje z ženstvenostjo. Do nedavnega so bili krogi žensk, ki so izdelovale čipko, pomemben del vsakdana. Ob skupnem delu so se žene pogovarjale o vsakdanjih težavah, delile svoje radosti in skrbi ter se podpirale. Še danes je povezava med čipko in ženstvenostjo očitna na mojih družbenih omrežjih – skoraj 80 % mojih sledilcev se identificira kot ženske.” – pravi umetnica.
Dokler njenih del ne vidite kje v živo, uživajte v njih na njenem Instagram profilu.