

V zagrebški Knjižnici in čitalnici Bogdana Ogrizovića je na ogled razstava “Iztrgano iz konteksta”, ki predstavlja dela priznane slovenske umetnice Samire Kentrić. Gre za ilustracije, ki so v preteklih dveh desetletjih nastajale kot vizualni spremljevalci različnih besedil in dogodkov. Tokrat, iztrgane iz svoje izvorne vsebine, zaživijo novo življenje in nagovarjajo obiskovalce z močnimi sporočili.
Razstava je nastala s podporo slovenskega veleposlaništva na Hrvaškem, na ogled pa bo do 14. aprila.
Vizualna interpretacija družbenih zgodb
Samira Kentrić je v svojem ustvarjanju pogosto družbeno kritična, njene podobe pa raziskujejo položaj žensk v zahodnih družbah, politične pretrese in širše socialne teme. Na razstavi so predstavljene ilustracije, ki so nekoč krasile naslovnice knjig, časopisov ali bile del različnih humanističnih in publicističnih projektov. Tokrat so postavljene v samostojen kontekst, kjer vsak obiskovalec lahko poišče lastno interpretacijo.
Avtorica je izbrala naslov “Iztrgano iz konteksta”, ker želi poudariti, kako lahko slika in besedilo obstajata neodvisno, a hkrati ustvarjata novo dimenzijo, ko se združita. “Vsaka ilustracija ima svojo sporočilnost, a obenem je poklon besedam, ki so me spodbudile k njenemu nastanku,” pojasnjuje Kentrić.
Ker je bila razstava odprta marca, v mesecu, ko obeležujemo mednarodni dan žensk, je umetnica v postavitev vključila tudi več feminističnih podob.
Feminizem in družbeni razredi
Ko govori o feminizmu, Samira Kentrić poudarja, da ga ne določa toliko geografija kot razredni položaj posameznika. “Biti feministka pomeni imeti finančno neodvisnost. Brez lastnega denarja ni izbire,” izpostavlja in dodaja, da je enakopravnost žensk mogoča le v družbi, ki omogoča večjo socialno varnost in enakost med razredi.
Umetniška pot, prepletena s kritičnim pogledom na svet
Samira Kentrić, rojena leta 1976 v Ljubljani, je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Njena umetniška pot se je začela z ilustracijami in oblikovanjem. S svojimi deli je zaznamovala Dnevnikov Objektiv, Delovo Sobotno prilogo in Finance. Med njenimi projekti so ilustracije za številne humanistične publikacije, vizualne podobe političnih afer in družbenih problematik ter grafični romani.
Njen opus obsega tri grafične romane: “Balkanalije” (avtobiografska pripoved o odraščanju v postsocialističnem prostoru), “Pismo Adni” (intimna pripoved o vojni in ljubezni), “Adna” (zgodba o begunstvu in iskanju identitete).
Za svoje delo je prejela več priznanj in nagrad, njene ilustracije pa so del pomembnih družbenih in umetniških diskurzov.

Razstava, ki odpira nova vprašanja
Odprtje razstave v Zagrebu je pospremila številna publika, navdušenje pa ni izostalo. Med obiskovalci je bil tudi slovenski veleposlanik na Hrvaškem, Gašper Dovžan, ki je izrazil podporo umetnici in poudaril pomen kulturnega povezovanja med državama.
Samira Kentrić nas s svojim delom opominja, da umetnost ne nastaja v vakuumu – je odziv na družbo, komentar aktualnih dogajanj in hkrati orodje za razmislek. Njene podobe govorijo več kot tisoč besed – in prav to je njihova moč.
Foto: Instagram @lcb.berlin