Maestro letos praznuje 70 let. Ob okrogli obletnici so na police pospremili novo mešanico začimb za slovenske jedi
Blagovna znamka Maestro letos praznuje okroglih 70 let. Velja za »strokovnjaka za začimbe«, ne glede na to, da je ta dolgoživa blagovna znamka, z zavidanja vredno tradicijo, svojo pot pričela z eno samo začimbo: poprom. Ob okrogli obletnici so na police pospremili novo mešanico začimb, ki jo sestavljajo šetraj, peteršilj, majaron, luštrek, timijan in pehtran.
Pod spretnimi rokami kuharskega mojstra Bruna Šulmana (zmagovalec v sedmi sezoni oddaje Masterchef leta 2021), ki je sicer ambasador in promotor začimb Maestro, so na Ljubljanskem gradu predstavili novo mešanico, ki spremlja vrsto značilnih slovenskih jedi. Šulman je tako postregel s pozdravom iz kuhinje z linškim piškotom z majaronom, govejo juho z ravioli iz mesa z dodatkom šetraja, in čebule, brunoise gomoljnice, s pečenim zeljem na posteljici iz kreme kislega zelja, pomarančno marmelado, lešniki in začinjeno s timijanom ter nadaljeval s svinjsko ribico, ocvrtim peteršiljem, korenjem z emulzijo bučnega olja in mesne omake, zaključil pa s sladico: razstavljeno pehtranovo potico ter tako zajel vse začimbe v novi mešanici.
Kako je nastala nova mešanica?
Pri snovanju jubilejne mešanice začimb za slovenske jedi Maestro so ustvarjalci izhajali iz spoznanja, da na policah trgovin najdemo vse vrste začimbnih mešanic, razen ene – za slovenske jedi. V vseslovenski iskalni akciji so ob visokem jubileju povabili vse, ki med svojimi kuharskimi policami skrivajo uporabne namige, da so pomagali pri iskanju.
S podatki, ki so jih pridobili iz zbranih, starih, na roko napisanih, receptov so ustvarili prvo mešanico začimb za slovenske jedi. V njej so res samo tiste začimbe, ki so del slovenske kuhinje že od nekdaj. Prvo mešanico začimb za slovenske jedi so nadgradili tudi s slovenskim ornamentom Jožeta Karlovška, ki je svoje delo posvetil ohranjanju bogate dediščine. Tako so, poleg dragocenih receptov, poskrbeli tudi za ohranjanje pomembnega dela slovenske kulturne dediščine.
Bruno Šulman je dal svoj zadnji pečat in prilagodil recepturo tako, da so razmerja začimb v tej novi mešanici popolna.
Kaj imamo od začimb radi v Sloveniji?
Maestro je danes, v svojem 70-letu, sodobna blagovna znamka z bogato ponudbo začimb in posebnih dodatkov jedem. Med njimi so tisti, ki so blizu našim kuhinjam, pa tudi mednarodni okusi. Vseh skupaj jih je na prodajnih policah moč dobiti že več kot dvesto. Med slovenskimi kupci so najbolj priljubljene posamezne, tako imenovane, “monozačimbe”, med katerimi lahko izpostavimo črni poper, lovorov list in česen, ali posebne dodatke jedem za določeno jed, na primer krompir, ribe ali piščanca.
Še nekaj o zgodovini blagovne znamke Maestro
Začetek zgodbe sega v leto 1954, ko so v podjetju Začimba, ustanovljenem v Sečoveljskih solinah v Seči pri Portorožu, predstavili (takrat) edino začimbo v svoji ponudbi, poper. Leta 1979 je nabor izdelkov zajemal že 25 začimb. Prilagoditve so vključevale uvajanje novih izdelkov in ohranjanje visoke kakovosti, prav tako pa je podjetje doživelo nekaj večjih mejnikov. Za širitev proizvodnje je bilo ključno leto 1964, ko se je Začimbi pridružilo podjetje Gosad, leta 1977 pa so v okviru družbe zgradili v tistem času najsodobnejšo tovarno za predelavo začimb v Jugoslaviji. Program začimb in blagovno znamko Maestro je nato prevzelo Žito, šest let kasneje pa je Maestro postal del družine Podravka, ki je danes lastnica Žita.