Ob Velenjskem jezeru se bo letos že tretjič odvijal najbolj ustvarjalni festival pri nas. SoundGarden namreč v sproščujočem festivalskem vzdušju pod krošnjami dreves s preko 30 delavnic in več kot 10 prebojnih pogovorov in predavanj zbira čez 100 sodelujočih, ki bodo poskrbeli za osebno in poslovno rast. Gre za butični dogodek, ki daje nešteto priložnosti za mreženje, odkrivanje novih razsežnosti in hkrati poskrbi za igro, sprostitev in razvedrilo.
O tem kaj točno je SoundGarden festival, komu je namenjen in kakšni preboji se tam dogajajo, smo se pogovorili z ustanoviteljico in vodjo festivala Matejo Koren.
- Festival kreativnih prebojev – za kaj pravzaprav gre in komu je dogodek namenjen?
SoundGarden je (pre)drzen festival osebne in poslovne rasti, kjer se dogajajo kreativni preboji. Je igriv prostor učenja, povezovanja, zabave, sprostitve in razvoja.
Ljudje svoje profesionalne cilje vse bolj prepletajo z osebnim razvojem in blaginjo. Posledično je vedno več povpraševanja po celostnemu pristopu k osebni in poslovni rasti, ki bi temeljila na harmoniji med našimi poklicnimi cilji in osebnimi vrednotami. SoundGarden svojim obiskovalcem ponuja vse to na enem mestu. Na festival prihajajo ljudje z najrazličnejšimi izzivi in festivalsko vzdušje, skupaj z vsemi kreativnimi ljudmi na kupu, jim pomaga najti pravo pot:
- iščočim daje priložnosti,
- inovativnim daje potrditve,
- izgubljenim pomaga umestiti se v pravi prostor,
- ambicioznim omogoča poligon za rast in razvoj,
- srčnim ponuja orodja in pristope za izboljševanje družbe,
- tistim, ki se ne znajdejo znotraj okvirjev, nudi varen prostor,
- tistim, ki so znotraj okvirjev, ponuja orodja in pristope, s katerimi lahko svoje okvirje razrahljajo ali se jih popolnoma osvobodijo.
- Letos se že tretjič odvija na idilični lokaciji Velenjskega jezera, zakaj prav ta lokacija?
Razlogov je več. Hoteli smo prostor, ki je dovolj širok za naše ideje in nam daje možnost širitve. Prostor, ki z nami kreira in destinacija, ki je odprta za transformacije. Ki je odprta za kreiranje novega koncepta festivalskega podjetništva.
S strani prostora, smo želeli, da ni zelo omejen. Da prostor omogoča raznolike aktivnosti. Velenjsko jezero se je v zadnjih letih razvilo v super dopustniško destinacijo, na izboru naj kopališče je v kategoriji naravnih kopališč zmagovalec že 6 let zapored.
Razprostira se na veliki prosti površini, ki ti omogoča, da najdeš kotiček samo zase. Kjer lahko igraš več športov, uživaš v vodi, se sprehodiš na razgledno ploščad, poležavaš na travi. S super ponudniki ob jezeru in kampom je izvrstna lokacija za dopustovanje in s tem za festivale.
- Kako pa se je sicer festival razvil od svojih začetkov pred 3. leti?
Ostaja zvest sebi. Butičen in srčen. Prijateljski in povezovalni. Tega nismo izgubili. Festival organizira ekipa skupaj nabranih posameznikov, raznolikih karakterjev in znanj, ki verjamejo v moč sodelovanja. In, če smo ga prvo leto gradili ljudje, ki smo se v glavnini že poznali je v tem letu več kot polovica ekipe tu zaradi zgodbe, ki jo gradimo. In zmeraj več nas je. Kar je najpomembnejši podatek oz. pokazatelj, da delamo nekaj prav. Da je namera prava.
Postajamo močnejši v komunikaciji, izražanju in programski usmeritvi. Smo vključujoči in večjezični, a ostajamo srčni. Nismo še tam kjer bi želeli biti. Vemo pa, kam gremo.
- Kakšna je letošnja tema oz. kaj obiskovalci lahko pričakujejo, da bodo odnesli od festivala?
Kreativne preboje, poslovno in osebno rast, nova orodja in načine, ki jih bodo implementirali v življenje. Nova poznanstva s katerimi bodo gradili nove projekte izven okvirjev. Nove priložnosti za sodelovanja in povezovanja z isto mislečimi, nova spoznanja o sebi in širjenja kroga prijateljskih vezi. In priložnost, da so del večje skupnosti, ki stremi k povezovanju, ne razdvajanju.
- Kdo so ključni govorniki, ki jih ne smemo zamuditi?
Na SoundGardnu se srečujejo podjetniki, kreativci, inovatorji, vizionarji, raziskovalci in ustvarjalci, ki delijo vizijo trajnostnega, inovativnega in srčnega podjetništva ter razvoja družbe.
Festival je namenjen vsem podjetnim ljudem, ki niso nujno podjetniki, a si želijo soustvarjati boljši svet in lepšo prihodnost. Naše govorce imenujemo vodniki. Letos jih bo skoraj 70, če štejemo še vse ostale goste in glasbene izvajalce bomo presegli številko 100. Naš festival je poseben ravno zato, ker na njem srečaš tako predsednika državnega sveta, duhovnika, mednarodno uspešnega serijskega podjetnika, influencerja, biohakerja, HR managerko, psihologa, TV voditeljico, profesorja, marketing managerko, ekologa …
Gre za nabor ljudi, ki pa delijo isto vizijo. Željo po spreminjanju sveta na bolje z uporabo novega načina razmišljanja in delovanja. Z namenom avtentičnega in trajnega delovanja v dobrobit drugih.
- Katere so še tiste dejavnosti, ki prispevajo k festivalskemu vzdušju?
Vsebine SoundGardna so prebojne v delovanju in razmišljanju. Stremijo k razvoju in napredku, k resnim prebojem in ustvarjanju konkretnih premikov. Z željo po zavestnem povezovanju. Gre za intenzivne 3 dni doživljanja, učenja, mreženja in spoznavanja. Zato smo se oblekli v festivalsko okolje. Da so te aktivacije bolj doživete, pristne in ti dajo priložnost, da se zgodijo. Vse se dogaja na prostem. Pod šotori in drevesi. Imamo prostore za druženje, učenje, za ustvarjanje, za prizemljitev, meditacijo, šport, za plesanje.
Sem festivalska oseba. Obiskujem in organiziram jih že 20 let in občutek skupnosti in energije povezanosti, ki ti jo da festival, energija, ki se ustvari, tega ne doživiš na nobeni konferenci. Hkrati pa si nismo želeli narediti “samo” festivala. Hoteli smo, da se tukaj dogajajo zares prebojne stvari; kreativne, osebnostne in trajnostne. Zato smo rekli, da je to verjetno najbolj (pre)drzen festival, na katerem ste bili.
- Kaj pa podporna podjetja – kdo vse sodeluje z vami in prispeva k temu, da so obiskovalci potešeni na vseh področjih?
Vsako leto se projektu pridruži več organizacij s katerimi si delimo vizijo in vidijo vrednost v povezovanju. Veliko nam pomeni, da pomen festivala prepoznavajo tako mikro podjetniki in svobodnjaki, kot tudi večja slovenska podjetja. Iz nekaterih podjetij na festival prihajajo posamezni zaposleni, ki začutijo, da je SoundGarden pravi prostor zanje. So pa tudi že podjetja, ki se odločajo, da na festival pošljejo določeno skupino zaposlenih. Letos nekaj podjetij pride na festival, v sklopu tega pa bodo za svoje zaposlene imeli tudi voden teambuilding. Kot sem že uvodoma dejala, smo inkluzivni festival. Zato se tudi podjetjem trudimo priti nasproti na način, da jim pomagamo ustvariti teambuilding izkušnjo za njihove zaposlene, ki je v skladu z energijo festivala, a se pri tem prilagaja tudi poslanstvu podjetja.
- Kakšni so odzivi po zadnjih dveh festivalskih dogodkih? Lahko z nami delite kakšno uspešno zgodbo, ki se je spletla na festivalu?
Odzivi so izjemni. In hvala za opomnik, premalo časa namenimo spominu na lepe zgodbe, ki so nastale in se nadaljevale ravno zaradi festivala. Ostajajo v spominih, na slikah in v besedah ljudi s katerimi smo se povezali skozi festival.
Takšnih in drugačnih zgodb je veliko. Osebno vem za dve lanskoletni udeleženki, ki sta bili na začetku karierne poti in sta iskali karierno priložnost zase. Ena je službo dobila že na SoundGardnu, druga pa kmalu po njem. Kar nekaj udeležencev je na festivalu spoznalo ljudi, s katerimi so se poslovno in zasebno povezali. Neka podjetnica je na festival pripeljala svoje stranke. Pravi, da so na festivalu uspeli še bolj poglobiti svoje odnose in nadgraditi sodelovanje. Moška delavnica je naredila preboj v komunikaciji. Dva akterja sta skupaj začela kreirati nov posel. Ljudje se med seboj povezujejo zaradi SoundGardna. To je eno od glavnih vodil.
- Zakaj ste se sicer odločili organizirati festival te vrste pri nas v Sloveniji?
Ker se zavedamo, da se prebuja neka nova kolektivna zavest podjetništva, odnosov in razumevanja družbe. Ki dela dobro zase in za druge.
Nudimo različne vrste igrifikacije, odpiramo pogovore o premalokrat odprtih temah. Slovenci smo radoveden narod. Včasih malo preveč previdni, a vendarle zelo učljivi. Sploh mlajše generacije kažejo izredno velik interes po tem, da bi nekaj počeli drugače. Boljše.
Ljudje se na festivalu sprostijo in dobesedno dosegajo preboje. Težko je opisati z besedami tisto pristno vzdušje in povezave, ki se kreirajo ob Velenjskem jezeru. Morate priti in ga začutiti. Takoj vam bo jasno, zakaj smo te vrste dogodek enostavno morali organizirati v Sloveniji.
- Kakšni so sicer dolgoročni načrti za festival – se boste širili tudi v tujino?
Dolgoročni načrt je, da dobimo pravo podporo in prostor, ki bo z nami gradil dolgoročno zgodbo. Mogoče bo teh prostorov več. Želimo si da se glas širi med prave ljudi. In da se skupnost enako mislečih veča. In da se preboji dogajajo tudi znotraj ekipe.
Festival kreativnih prebojev SoundGarden se bo od 27. do 29. junija 2024 odvijal na Velenjskem jezeru. Več o festivalu lahko izveste na spletni strani soundgarden.si, vstopnice pa so na voljo na tej povezavi.
Foto: SoundGarden