INSTA(NT) TRAVEL: Hiter izlet v pomladno Toskano

INSTA(NT) TRAVEL: Hiter izlet v
pomladno Toskano

V naši rubriki potovanj predstavljamo lokacije, ki jih je zaradi naravnih lepot in zanimivosti vredno obiskati bodisi za vikend bodisi za več dni. Aperol, čudovita pokrajina, renesansa, poševni stolp so le nekatere od lepot Toskane. Si želite pomlad preživeti v eni izmed najlepših pokrajin Italije? Nikola Brzak, ki stoji za blogom Brzi putopis, nas popelje na petdnevno spomladansko potovanje v Italijo. Potovalna avantura vas bo popeljala v Firence, Piso in Cinque Terre. Odkrivamo, kakšne lepote skriva Toskana.

Načrt potovanja

Potovanje začnemo na ljubljanski avtobusni postaji z vkrcanjem na avtobus za Trst. Pred nami je dve ure dolga vožnja. Ob prihodu v Trst zamenjamo prevozno sredstvo in nadaljujemo pot z vlakom. Vlaki v Italiji so odlični, vse deluje odlično, v večini primerov in dokler ni stavke ali naravne katastrofe. Po štirih urah vožnje z vlakom prestopimo v Bologni in ujamemo vlak do končne destinacije Firenc. Tukaj je kaos. Trimestne številke na zaslonu, ki prikazujejo vrstni red odhodov vlakov. Na seznamu sploh ni nobenega nadaljnjega vlaka. Vse zamuja, vsak več kot sedem ur. Na postaji je kaos. V Italiji je namreč del železnice ostal brez elektrike in odpovedanih je polovica vlakov, vsi pa so zamujali. Misliš si, kaj zdaj? Kaj storiti naprej? Na srečo je naš vlak čudežno samo malo zamujal in srečno smo prispeli v Firence, kjer smo prespali prvo noč.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (1)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (2)

Prvi dan

Naslednje jutro je prebujanje zgodnje. Prva postaja je galerija Uffizi. Že ob 7.45 pred muzejem ogromna gneča, saj je vsako prvo nedeljo vstop v vse muzeje in parke brezplačen. Po približno 45 minutah čakanja vstopimo v galerijo. Med ogledovanjem smo videli različne mojstrovine, kot je Rojstvo Venere, ki jo je naslikal Botticelli. Za ogled galerije smo porabili dve uri.

Nikola Brzak - Brzo putopis, Toskana (2)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (3)

Ogled mesta nadaljujemo do mostu Vecchio. Zanimivo je, da je na samem mostu veliko trgovin, tako da se zdi, kot da bi hodili po navadni ulici, ne pa da smo na mostu. Tukaj sem izvedel nekaj zanimivega, saj sem opazil, da je skoraj na vsakem spominku Ostržek, ki je pravzaprav iz Firenc. Na drugi strani mostu smo poskusili Cannoli, italijansko sladico, ustvarjeno na Siciliji. Tradicionalni kanoli so polnjeni s smetano.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (4)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (5)

Čudoviti parki

Sprehod nadaljujemo do Piazza della Signoria in Piazza San Firenze. Od toliko hoje smo postali lačni. Kaj drugega jesti kot t.i Schiacciateria. Najdete jih na Via dei Neri. Najbolj znan kraj je All’Antico Vinaio, a tam je Schiacciateria najdražja. Toplo priporočamo, da ga vzamete v Panetteria e Stuzzicheria. Je enako dober, a cenejši. Bodite prepričani, da dobite sladoled v Gelateria dei Neri. Polni energije po dobri hrani in sladkarijah je čas za nadaljevanje ture. Najprej obiščemo park Giardino Bardini, od koder se ponuja čudovit razgled na mesto. Nato gremo do Giardino di Boboli in Giardino delle Rose.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (6)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (7)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (8)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (9)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (11)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (12)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (13)

Sončni zahod

Sončni zahod je treba videti s stopnic na Piazzale Michelangelo. Tam je velika gneča in veliko turistov, saj je to najbolj priljubljen kraj za opazovanje sončnega zahoda, saj ponuja dih jemajoč pogled na mesto. Obvezen je Aperol ob pogledu na prelepo renesančno mesto v lokalu, ki se nahaja tik ob stopnicah ob ograji.

Za zaključek pa si privoščite fino tipično italijansko večerjo v Trattorii Za Za. Čakanje v vrsti od 10 do 15 minut je v tej restavraciji vsakdanjik, saj se zdi, da gredo vsi tja. Kar ni presenetljivo, saj je hrana res zelo dobra, cene pa čisto okej. Prvi dan v Toskani zaključimo s kozarcem vina, testeninami in tiramisujem.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (14)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (15)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (16)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (2)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (3)

Drugi dan

Naslednji dan začnemo naše potovanje po Toskani z zgodnjim prebujanjem, saj ujamemo vlak za Piso. Mesto, kjer je najbolj znan poševni stolp. In ja, res je strmo in ko se povzpneš navzgor, boš celo čutil klanec malo levo, malo desno, ko greš v krogu do vrha. Tudi na stopnicah se vidi, da so na enem delu zamaknjene bolj levo, na drugem bolj desno in tako izmenično. Obisk samega stolpa je okoli 20 €, za okoli 27 € pa lahko obiščete vse zgradbe okoli stolpa. Pomembno opozorilo je, da lahko greste na stolp v času, za katerega izberete vstopnice in da morate pred vzponom vse svoje stvari pustiti v garderobi, ki se nahaja v stavbi poleg.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (18)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (19)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (20)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (21)

Po vzponu na stolp in ogledu okoliških čudovitih stavb je čas za kosilo. V Quarto D’ori smo jedli pico in seveda spili Aperol. Po kosilu nadaljujemo z ogledi: Piazza dei Cavalieri, Borgo Stretto, Palazzo Blu, Parco dei Senti Cosimo e Damiano, Chiesa di Santa Maria della Spina. Če prispete, obiščite mesto Lucca, ki je od Pise oddaljeno le 20 km. Žal tega mesta nisva nameravala obiskati, zato sva v Pisi ostala malo dlje. Zvečer smo se vrnili na nočitev v Firence.

Tretji dan

Tretji dan se spet začne z zgodnjim vstajanjem in odhodom na vlak, ker gremo v Cinque Terre. V Pisi prestopimo na vlak za Monterosso. Na isti poti vozi več vlakov, razlika pa je v tem, da se ne ustavijo na vsakem mestu, zato, ko vstopite na kateri koli vlak, vprašajte, ali ustavi tam, kjer morate izstopiti, ker smo se usedli na napačen vlak, in nismo ustavili tam, kjer smo nameravali. Cinque Terre je ime petih naselij na ligurski obali Italije: Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola in Riomaggiore. So res čudoviti kraji in obvezni obiski, brez katerih ne sodijo v Toskano. Še posebej, če ste tako kot jaz oboževalec animiranega filma Luca in so ga navdihnili ti kraji. Vlaki vozijo med posameznimi kraji. Prva postaja je bil Monterosso. Ob 11. uri zjutraj je sledilo kopanje, saj je bilo vreme že lepo in morje idealne temperature. Po kopanju smo se malo sprehodili in nadaljevali do naslednjega kraja.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (24)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (25)

Vernazza, ogromno ljudi, turistov kot mravljincev. Spustite se do obale, v bistvu samo sledite vsem turistom, saj gredo dobesedno vsi v isto smer.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (26)

Četrti dan

Naslednji kraj je Corniglia. Nahaja se na hribu in se moraš precej vzpenjati, da prideš na vrh, a razgledi ob poti in z vrha so vredni vzpona.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (27)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (28)
Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (29)

Zatem sledi Manarola.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (30)

Peti dan

Zadnja postaja – Riomaggiore. In na koncu drama. Seveda nas mora balkanski duh zapeljati v malo neumnosti. Od vsakega kraja do vsakega kraja sva imela vozovnico za vlak, ki sva jo med potjo kupila v aplikaciji Trenitalia, ker nisva vnaprej vedela, s katerim vlakom bova šla, in ni nama bilo do čakanja v vrsti za nakup turistične vozovnice, ki je vključevala vozovnico za vlak za vsak kraj. In tako sva imela karto za vsa mesta razen za zadnjega, ker naju ob obisku prejšnjih štirih ni nihče nič vprašal.

Potem pa je bil na izhodu postaje v Riomaggioreju tam kontrolor. Takoj, ko smo ga opazili, smo šli kupit karto. Vendar pa ni šlo kar tako. Pogledali so, ob kateri uri je bila karta kupljena, in ugotovili, da smo jo pravkar kupili. Tukaj je kazen 50 evrov na osebo, torej skupaj 100€ ali policija. Plačali smo in tako, namesto da bi prihranili 5 evrov, porabili desetkrat več. A bilo je tako lepo, da smo takoj pozabili na to, saj moj bog, ne bo konec sveta. Vsaka šola nekaj stane. Na koncu izleta smo imeli prijeten majhen piknik ob morju.

Nikola Brzak - Brzi putopis, Toskana (31)

Zvečer smo se z vlakom odpeljali nazaj v Firence, kjer smo ponovno prenočili in naslednje jutro nadaljevali pot proti domu. Najprej smo v Benetkah prestopili na drug vlak, nato v Trstu na avtobus in se vrnili v Ljubljano.

Hitri nasveti

Kdaj je najboljši čas za potovanje?

april/maj

Kje kupiti vozovnice za prevoz?

Flixbus in Trenitalia za vlake imata tudi aplikacijo.

Kje jesti?

Firence: Trattoria Za Za, Panetteria e Stuzzicheria, Gelateria dei Neri, Rivoire
Pisa: Quarto D’ora
Cinque Terre: lokali na poti

Vse, kar morate vedeti

Prenočišča v Italiji res niso nekaj posebnega. Zelo pogosto bo hotel s tremi zvezdicami bolj podoben hotelu z dvema zvezdicama, zato iz izkušenj priporočam Airbnb.
Kupite vozovnice za vlak, ne bodite pametni in poskušajte prihraniti denar z majhnim tihotapljenjem, saj vas bo že najmanjše varčevanje drago stalo.
Poskrbite za vodo, ker je pred vami veliko hoje, maja pa bo toplo.
Obsojeni ste na restavracije, saj je v središču mesta le redko kakšen večji supermarket.
Cena vsega je od 10€ naprej.
Prvo nedeljo v mesecu je v Firencah vse brezplačno.
Za obisk poševnega stolpa v Pisi se moraš naročiti na termin in moraš vse stvari (nahrbtnike ipd.) pustiti v omarici, sicer te ne spustijo noter.
Bodite pripravljeni na morebitne zamude vlakov, imeli smo sicer samo eno zamudo in to na poti nazaj.
Podroben zemljevid z vsemi označenimi lokacijami: od znamenitosti in parkov, do restavracij, do točk za fotografiranje.