V nedeljo, 27. oktobra je v letalskem prometu nastopil zimski vozni red, ki bo v veljavi do 29. marca 2025. Z ljubljanskega letališča bo v tem obdobju mogoče potovati s 14 rednimi letalskimi prevozniki na 16 rednih povezavah. Glede na lansko zimsko sezono bodo pogostejši leti do vozlišč v Münchnu in Zürichu. Zimsko mrežo letov bo dopolnjevala ponudba čarterskih letov, in sicer na 15 destinacij. V primerjavi z lani sicer na letališču Brnik beležijo 17-odstotno rast potnikov, do konca leta pa pričakujejo, da bodo našteli več kot 1,4 milijona potnikov.
Okrepljena frekvenca letov
V zimski sezoni bosta glede na lani letenje okrepila dva prevoznika. Lufthansa bo ponudila večjo tedensko frekvenco letov v München, ta se bo povečala s 7 na 10, prevoznik Swiss pa pogostejše letenje v Zürich, kjer bo tedensko povečanje frekvence z 11 na 14. Okrepljena povezava v Zürich prinaša tudi priročnejše dnevne jutranje lete, ki bodo koristili potnikom z zagotavljanjem bolj prilagodljivih in učinkovitih potovalnih povezav naprej s tega vozlišča.
Skupaj bo v zimskem voznem redu potnikom na voljo 16 rednih letalskih povezav s 14 prevozniki, in sicer s spodnjimi frekvencami letov:
- airBaltic do dvakrat tedensko v Rigo,
- Air France dnevno v Pariz,
- Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico,
- Air Serbia šestnajstkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš,
- Brussels Airlines štirikrat tedensko v Bruselj,
- easyJet štirikrat tedensko v London, Gatwick,
- flydubai dnevno v Dubaj,
- LOT Polish Airlines šestkrat tedensko v Varšavo,
- Lufthansa dvakrat dnevno v Frankfurt in desetkrat tedensko v München,
- Luxair do dvakrat tedensko v Luksemburg,
- SWISS Airlines dvakrat dnevno v Zürich,
- Transavia trikrat tedensko v Amsterdam,
- Turkish Airlines dvakrat dnevno v Istanbul,
- Wizz Air trikrat tedensko v Skopje.
Podrobnejši informativni vozni red je na voljo na spletni strani letališča.
Čarterski leti na 15 destinacij
Tudi v zimski sezoni bodo potniki lahko potovali na privlačne čarterske destinacije. Pod okriljem slovenskih turističnih agencij bo mogoče poleteti v Italijo (Apulija, Sicilija), Grčijo (Solun), na Portugalsko (Porto, Azori), v Španijo (Madrid, Tenerife, Gran Canaria), na Zelenortske otoke, v Turčijo (Antalya), Francijo (Pariz), na Malto, v Egipt (Hurgada), na Finsko (Rovaniemi) in v Prištino.
Občutna, 17-odsotna rast potnikov
V obdobju od januarja do konca septembra 2024 je Letališče Ljubljana naštelo več kot 1.135.000 potnikov, kar predstavlja 17-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. Podobno rast javni potniški promet beleži tudi v oktobru. V nizki, zimski sezoni, se bo po pričakovanjih rast umirila. Slovenija je še zmeraj precej sezonska destinacija, zaradi česar je povpraševanje po potniškem letalskem prometu pozimi precej manjše kot poleti. Temu primerno letalski prevozniki v zimskem voznem redu zmanjšujejo obseg letenja.
V Fraportu Slovenija pričakujejo, da bodo do konca leta oskrbeli več kot 1,4 milijona potnikov. Tako bodo dosegli 92-odstotno obnovitev prometa izpred pandemije glede na število potnikov, ob upoštevanju, da so leta 2019 trajno izgubili funkcijo balkanskega vozlišča, saj so se na teh trgih v vmesnem času že vzpostavile neposredne povezave. V letu 2019 je to predstavljalo 200.000 transfernih potnikov, ki pa nikoli niso stopili na slovenska tla. Spodbuden je tudi podatek, da povezave v Istanbul, Zürich, Bruselj, Varšavo, Beograd in Skopje že presegajo ravni prometa, ki so jih beležili pred obdobjem pandemije COVID-19, blizu okrevanju sta tudi liniji v Frankfurt in Pariz.
Foto: PR, Instagram (@ljubljanaairport)