Pred nekaj leti je v ameriškem medijskem svetu prišlo do velike spremembe s pojavom platforme Substack. Je spletna platforma, ki novinarjem, pisateljem in drugim ustvarjalcem vsebin omogoča, da objavijo glasilo in ustvarijo občinstvo, ki ga bo bralo. Substack jim ponuja orodja za ustvarjanje in distribucijo glasil, ustvarjalci vsebin pa jih lahko tudi zaračunajo. Tako postanejo lastni založniki.
Ko gre za Substack, se veliko govori o tem, kako bo spremenil novinarstvo. Publika je v tem primeru naročena in sledi novinarjem, ne pa določenim medijem, kot je bilo prej v navadi. Neodvisnim piscem ni več treba biti odvisen od založnikov in njihovih pogojev. Blogerji lahko končno služijo denar s svojim delom in podobno. To je tudi razlog zakaj so vsi kar naenkrat skočili na Substack – od modnih blogerjev do podcasterjev.
Naročite se na avtorje
Substack je bil ustanovljen leta 2017 in od takrat beleži velik porast uporabnikov. Medtem ko so bili na začetku večinoma novinarji, medijski strokovnjaki in pisci, so se platformi pridružili tudi blogerji, podcasterji, kreativci in umetniki. Kar zadeva formate, Substack omogoča štiri različne formate objav: besedilo, podcast, teme razprav in video. Morda je najboljše, da se naročite neposredno na avtorje na platformi.
Medtem ko so bili doslej pri distribuciji vsebine odvisni od medijskih podjetij, lahko zdaj svojo vsebino preprosto postavijo na Substack, jo zaračunajo in neposredno komunicirajo s svojim občinstvom. Torej, če vam je avtor res všeč, ga lahko spremljate in podpirate. Poleg tega avtorji ustvarjajo vsebine, ki si jih resnično želijo, saj ni cenzure urednikov in založnikov.
Substack Reader
Največja prednost avtorjev na Substacku je zagotovo neodvisnost, vendar se na to platformo množično selijo tudi tisti, ki zgolj konzumirajo vsebino. S pomočjo funkcije Substack Reader vam ni več treba iskati priporočil za knjige na BookTok. Zdaj jih lahko najdete tudi na Substacku. Ponuja možnost brskanja po knjižnici avtorja, na katerega ste naročeni, razdelek Discover pa olajša iskanje vsebine in možnost komentiranja.
Vrnitev blogov?
Za tiste, ki se spominjajo obdobja pred družbenimi mediji, zgodnjih 2000-ih in poznih 2010-ih, ko so vladali blogi, bi jih Substack morda pritegnil. Takrat je veliko blogerjev o modi, potovanjih in hrani ustvarjalo brezplačno spletno vsebino, ki so jo ljudje naravnost požirali. Toda s pojavom družbenih omrežij, kot sta Instagram in TikTok, je čas bloganja umrl. Zato je Substack ta format ponovno obudil in blogerji se mu pridružujejo.
Opisali smo že, kako platforma deluje, zato je jasno, zakaj bi bila privlačna za blogerje. Svojo vsebino lahko ustvarimo v obliki glasila in pridobimo zvesto občinstvo, ki bi za to plačalo. Medtem ko nas dandanes z vseh strani bombardirajo vplivneži, ki nimajo kaj pametnega povedati, na Substacku najdeš modne, lepotne in podobne blogerje, ki dejansko vedo, kaj govorijo.
Razširitev formata
Z uspehom platforme ni čudno, da se hitro širijo. Poleg glasila je Substack lansiral tudi zvočna orodja za podcasterje in funkcije za video vsebine. Lansirali so tudi Substack Notes za mikroblogiranje, v prihodnosti pa bi morda uvedli še zvočna glasila. Substack je nedvomno platforma, kjer lahko najdeš nekaj kakovostnega, le vprašanje časa je, kdaj bo zaživela tudi zunaj Amerike.
Foto: Freepik in Pexels