Intervju: “Če se hočeš ukvarjati z nečim v življenju, si moraš kar sam dati dovoljenje in potrditev, da je to zate” – Maja Đuranović, AprilianEarthling
Maja Đuranović, ustanoviteljica modne znamke AprilianEarthling, se je včeraj zvečer vrnila na ljubljanski teden mode s svojo drugo kolekcijo, ki dokazuje njen vse večji doseg na slovenski modni sceni. Majina blagovna znamka, znana po svojem ekološko ozaveščenem pristopu, whimsigoth stilu in lastnimi potiski tkanin, je globoko zakoreninjena v trajnosti in pogosto vključuje organske materiale. Njene silhuete skupaj z vzorci tvorijo ezoterično celoto in videz popeljejo na mistično raven.
V intervjuju smo se poglobili v njeno vizijo znamke AprilianEarthling, izzive razvoja modne znamke v Sloveniji in njeno razmišljanje o rastoči slovenski modni industriji.
Tvoja blagovna znamka AprilianEarthling ima edinstveno ime. Kakšna je zgodba za tem in kako odraža oblikovalsko filozofijo znamke?
April je mesec, ko sem rojena, april je pomlad in prebujanje, april je čas, ko vse zaživi. Earthling je zemeljsko bitje in poudarja ljubezen do življenja in pripadnost naravi. AprilianEarthling to ljubezen izraža skozi trajnostna prizadevanja, ki se začnejo že pri izbiri barvne palete in oblikah oblačil, ki presegajo trende. Posebno pozornost posvečam uporabi trajnostnih materialov, kot so GOTS in Oeco–Tex certificirane tkanine, GOTS certificiranim potiskom in izbiri lokalne proizvodnje v obratu, kjer so vsi pošteno plačani in imajo dovolj časa, da živijo polno življenje.
Kdo je tvoja popolna AprilianEarthling stranka?
Popolna AprilianEarthling stranka je pristna, se ne dela da je del ‘cool’ družbe, jo ne zanima kaj počnejo in nosijo drugi. Je samo svoja, ve kdo je in vestno ostaja na svoji poti!
Kaj bi po tvojem mnenju ločilo AprilianEarthling od drugih blagovnih znamk, tako v smislu estetike kot vizije?
Estetika AprilianEarthling je alkimistični spoj pop kulture in tipične silhuete 90. let prejšnjega stoletja, s kančkom magije in ljubeznijo do narave. Dodaj še veliko žlico ezoterike in ščepec radovednosti, nato pa s pomočjo ročno oblikovanih vzorcev in trajnostnih tekstilij vse skupaj premešaj v udobna oblačila. To je AprilianEarthling!
V čemu se razlikuje od ostalih znamk? V vsemu! Ker je vsak oblikovalec zgodba zase in če to zgodbo pristno prenese v svet bo rezultat nekaj edinstvenega. AprilianEarthling je pristna pripoved zgodbe, s katero se želim povezati z ženskami, ki svet čutijo na podoben način.
Svojo drugo kolekcijo si ravno predstavila na LJFW. Kako se je tvoj ustvarjalni proces razvijal od prve kolekcije lani?
Prvo kolekcijo (Psychopomp) sem zasnovala z ogromnimi pričakovanji in ker nisem vedela kaj me čaka, sem se vsega skupaj lotila zelo sistematično. Sedaj, ko pa nisem več LJFW ‘devička’, pa sem v celotno zadevo šla zelo spontano, fluidno in sproščeno. To se vidi tudi v vseh kosih kolekcije Oracle, saj so prav tako sproščeni, fluidni in ustvarjeni za popolno udobje.
Kateri so (za oblikovalko, ki vstopa na slovensko modno sceno) največji izzivi, s katerimi se soočaš pri gradnji blagovne znamke pri nas in kako jih rešuješ?
Največji izziv je stopiti v ospredje, med že uveljavljene znamke, saj ljudje po inerciji kupujejo imena, ki jih že poznajo. To rešujem z udeležbo na LJFW in s ponudbo izbranih AE oblačil v LJFW trgovini v centru Rog.
Slovenski trg je v primerjavi z drugimi modnimi prestolnicami relativno majhen. Kako vidiš rast AprilianEarthling v tem prostoru in kakšne so tvoje strategije za doseganje širšega občinstva?
Nisem preveč strateška. Oblikujem tekstilije in oblačila, ker v tem uživam. Skozi vse grem intuitivno in brez prevelikega planiranja. Če je tam zunaj kak manager, ki bi želel biti strateški z AprilianEarthling me pa lahko kontaktira. (smeh)
Kaj je gonilna sila tvojih kreacij? Ali obstaja posebno sporočilo ali čustvo, za katerega upaš, da bodo ljudje čutili, ko bodo nosili tvoje kose?
Gonilna sila mojih kreacij je želja po lepem.
Moje posebno sporočilo pa je: Bodite to kar ste, uživajte v izkušnji življenja in v vseh barvah, ki vam jih ponuja. Živite zase in se zavedajte minljivosti in čarobnosti vsega.
Od kod v industriji, ki se nenehno spreminja, črpaš navdih? Je to narava, umetnost, osebne izkušnje ali kaj povsem drugega?
Navdihujejo me svet ezoterike, folklora, pop kultura 90. let, ki je bila prežeta z nadaljevankami in filmi o magiji in okultnem. Skratka, navdihuje me vse, kar je skrivnostno. Rada raziskujem in se poglabljam. Uživam, ko izvem kaj novega in zabavna so mi ‘vraževerja’ ter verovanja različnih kultur. Ko izvem za kakšno verjetje, zmeraj raziščem njegov izvor, v katerih kulturah se pojavlja in kakšne so zgodbe, ki se navezujejo nanj. Nato poiščem rastline in živali, ki se pojavljajo v teh zgodbah in jih prenesem v tekstilne vzorce in oblike oblačil.
Ali lahko deliš trenutek na svoji oblikovalski poti, na katerega si posebej ponosna ali ki je potrdil tvojo odločitev, da se ukvarjaš z modo?
Ponosna sem na svojo prvo kolekcijo Psychopomp in sedaj še bolj na drugo. Posebnega trenutka, ki bi mojo odločitev potrdil ni.
Če se hočeš ukvarjati z nečim v življenju, si moraš kar sam dati dovoljenje in potrditev, da je to zate. Tudi takrat, ko si utrujen, tečen, lačen in bi najraje šel spat za 3 mesece. Vsakič znova.
Trajnost postaja osrednja tema v modi. Kako se AprilianEarthling loteva tega in kaj meniš o prihodnosti mode v smislu etičnih in trajnostnih praks?
Trajnost je tudi pri AprilianEarthling v ospredju. Že med samo zasnovo tekstilnih vzorcev izbiram barve in motive, ki niso vezani na trende. Skrbno preverim, da so materiali certificirani. Pri oblikovanju oblačil uporabljam čim manj gumbov in zadrg, saj ti odpadejo ali se pokvarijo. Lani sem materiale tiskala v Italiji, letos sem se odločila za slovenskega ponudnika. Trudim se, da je vse lokalno izdelano. Čim večji del proizvodnje oblačil AprilianEarthling želim imeti pod nadzorom. Zato sem izbrala tudi šiviljstvo v Ljubljani, kjer tudi živim in ustvarjam, saj mi to omogoča oseben stik z ljudmi, odgovornimi za nastanek kolekcije, in uvid v njihove pogoje dela.
Tedni mode so okolja pod visokim pritiskom. Kako se psihično in ustvarjalno pripraviš na te dogodke? Ali imaš kakšne obrede ali prakse, ki te držijo prizemljene v tako napornih časih?
Poleg oblikovanja in dela za svojo blagovno znamko, sem tudi redno zaposlena v oddelku marketinga v enem od slovenskih podjetij. Vsakodnevno se družim s svojim ‘dnevnim’ timom, ki me s svojim humorjem in pogledom na svet držijo prizemljeno. Z njimi vidim, da obstaja tudi druga plat življenja in nisem izolirana v svetu mode, kjer ti z lahkoto odnese tla pod nogami. Psihično se pripravim na teden mode tako, da to jemljem kot en del življenja in ne kot celotno življenje.
Kot oblikovalka, ki je še vedno na začetku svoje kariere, katere so najpomembnejše lekcije, ki si se jih do zdaj naučila?
Poslušaj svojo intuicijo. Poslušaj svojo intuicijo. Poslušaj svojo intuicijo.
Če pogledaš naprej, kakšne so tvoje želje glede razvoja blagovne znamke? Kje vidiš AprilianEarthling v naslednjih petih letih?
Glede AprilianEarthling sem se odločila, da ne bom preveč planirala, saj mi je do sedaj vesolje zmeraj prineslo priložnosti, takrat ko sem bila sama pripravljena na njih. Zaupam, da bo tako tudi v prihodnje.
Če bi lahko sodelovala s katerim koli oblikovalcem ali umetnikom – lokalnim ali svetovnim –, kdo bi to bil in zakaj?
Rada sodelujem z ustvarjalci, ki jih osebno poznam. Nekaj jih imam v mislih, ampak samo v mislih za zdaj. Želja po enem od teh sodelovanj se mi je uresničila že s kolekcijo Oracle, v kateri sem za pripravo dveh kimonov sodelovala z eno od najboljših prijateljic, Urško Keber. Njene ilustracije v stilu anime so me že od nekdaj navduševale in tokrat sva združili moči in ustvarili kombinacijo njenih ilustracij in AprilianEarthling vzorcev. Rezultat je zares čaroben in takšnih sodelovanj si želim še več!
AprilianEarthling je…
Ljubezen do življenja (tudi do tistih senčnih plati).
Foto: Jure Makovec za LJFW, Mario Zupanov, Maruša Rampre, Instagram (@aprilianearthling)