Intervju: “Imeli sva to čast, da sva lahko izdelali dizajne, iz materialov ki so bili last Jovanke Broz.” – M. Fiction
Intervju: “Imeli sva to čast, da sva lahko izdelali dizajne, iz materialov ki so bili last Jovanke Broz.” – M. Fiction

Intervju: “Imeli sva to čast, da sva lahko izdelali dizajne, iz materialov ki so bili last Jovanke Broz.” – M. Fiction

V nenehno razvijajočem se svetu mode nekateri oblikovalci ne izstopajo le po svoji ustvarjalni viziji, ampak tudi po sposobnosti, da presežejo meje in oblečejo nekatera najbolj ikonična imena v zabavi. Mateja in Mia Aleksandra Lukač, sestri, ki stojita za slovensko modno znamko M.Fiction, počneta prav to. Znani po svojem drznem dizajnu in zmožnosti mešanja avantgardnih silhuet z glamurjem, sta pritegnili pozornost tako lokalnih kot mednarodnih zvezdnikov. Njune kose so nosile zvezde, kot so Lottie Moss, Paloma Faith, Conchita Wurst, Melvin Styles, Rachel Lorin in Laura Leezy, ter regionalne umetnice, kot so Nataša Bekvalac, Anastasija Ražnatović in Senidah.

V tem ekskluzivnem intervjuju se poglobimo v svet M.Fiction in raziščemo, kako Mateja in Mia krmarita v stresnem okolju zvezdniškega videza. Pogovarjamo se tudi o njunem ustvarjalnem procesu, izzivih in nagradah oblikovanja za naročnike iz držav bivše Jugoslavije ter njihovih ambicioznih načrtih za osvajanje svetovnih trgov.

  • Sodelovale ste z nekaterimi največjimi imeni v regiji, kot so Nataša Bekvalac, Paloma Faith in Conchita Wurst. Nam lahko predstavita proces, kako se ta sodelovanja začnejo? Gre bolj za to, da se umetniki obrnejo na vaju, ali načrtujeta posebej z določenimi izvajalci v mislih?

Že dolgo sodelujemo z različnimi imeni. Stilisti ali kar direktno umetniki nas kontaktirajo zelo pogosto, ko so v igri kakšni dogodki, koncerti, turneje,…

  • Lahko mogoče delita en konkreten primer sodelovanja in kako je potekalo?

Proces sodelovanja poteka tako, da naju kontaktirajo stilisti ali kar direktno umetniki, z določeno temo, ki jo imajo v mislih. Po pogovoru o določeni barvi, scenografiji, koreografiji itd, se začne proces skic, nato z ekipo definiramo materiale, izdelavo in iščemo najboljše rešitve. To je najbolj kreativni del procesa, zaradi katerega obožujemo svoje delo. Potem potekajo fitingi v našem Showroomu in pri njih, kjer se definirajo zaključne stvari in morebitni popravki. Ko je to vse dokončano, odobreno in izdelano, se samo še veseliš, da kreacija zaživi v svoji polni luči.

  • Oblikovanje za odmevne izvajalce lahko predstavlja edinstvene izzive, zlasti v smislu nastopa na odru in funkcionalnosti. Kako se približata ravnovesju med ustvarjanjem nečesa, kar je vizualno presenetljivo in hkrati praktično za nastope?

Kot modnima oblikovalkama, nama je seveda zelo pomembno da je poleg funkcionalnosti tudi velik poudarek na estetskem vidiku. Najti ravnovesje med funkcionalnostjo in estetko, pa včasih ni najbolj lahka naloga. Upoštevati moramo koreografijo, scenografijo, zato dobiva od ekipe vedno vpogled moodboarda samega koncerta.

  • Ali sta morali med delom z izvajalci reševati kakšne nepričakovane oblikovalske izzive, morda v smislu gibanja ali posebnih učinkov na odru?

Seveda se zgodijo tudi kakšni nepričakovani izzivi-npr. zaradi koreografije ali svetlobe, vendar smo ves čas v kontaktu z njihovo ekipo in sproti rešujemo zadeve.

  • Delali sta z umetniki iz vseh držav nekdanje Jugoslavije in širše. Kako vidite razlike v modnih preferencah in stilskih zahtevah med slovenskim trgom in širšo balkansko regijo?

Definitivno so umetniki iz tujine veliko bolj drzni kot slovenski, zato je tudi naše umetniško izražanje lahko veliko bolj svobodno in kreativno.

  • Ali imata najljubše sodelovanje iz svojega preteklega dela in zakaj je ustvarjalno izstopalo?

Med najljubšimi sodelovanji je bil prvi večji projekt, koncert srbske pevke Nataše Bekvalac. Izdelati smo namreč mogli 80 kosov oblačil, za plesalce in za njo. Bil je prvi večji projekt, zato je bila izkušnja res posebna. Odprla nam je veliko novih poti. Z Natašo in njeno ekipo smo v zelo dobrem odnosu, zato je sodelovanju potekalo toliko bolj uspešno. Prav tako pa vse to velja tudi za Vesno Pisarović in njeno ekipo. Zadnji projekt, ki smo ga z njo izvedli, je bil zelo zanimiv, saj se je za svoj velik »come back« obrnila na naju, ker je hotela nekaj novega in drznega. Outfite sva seveda temu tudi prilagodili.

  • Blagovna znamka M.Fiction slovi kot vrhunska in inovativna. Kako ostajata pred trendi in kako se vajina oblikovalska filozofija razvija v industriji, ki se nenehno spreminja?

Predvsem poslušava sami sebe in se ne ozirava na trende oz. kaj je trenutno aktualno v svetu mode. Ostajava zvesti sami sebi in svoji estetiki. Estetiko pa zmeraj nadgrajujeva in dopolnjujeva, sami sebi dajeva izzive. Slediva svoji identiteti, sva avtentični, vendar ne želiva monotonosti znamke, zato zmeraj prinašava nekaj novega in drugačnega.

  • V Sloveniji je modni trg relativno majhen v primerjavi z drugimi državami na Balkanu. Kako gledata na lokalno modno sceno z vidika rasti in priložnosti?

Slovenci v večini posegajo po preprostih kosih, streetwear-u. Seveda pa je tudi nekaj posameznikov, ki bolj izstopajo in se ne bojijo drugačnosti. Naju pa veseli, da je čedalje več ljubiteljev mode, ki posegajo po bolj drznih kosih. Nama osebno se zdi, da je Slovenija še vedno premajhna in premalo modno ozaveščena za kakšne večje priložnosti.

  • Kateri so po vajinem mnenju največji izzivi in ​​prednosti slovenskega modnega trga? Kako njegova velikost vpliva na vrsto mode, ki se tukaj proizvaja?

Prednost je to, da pri nas veliko oblikovalcev deluje po sistemu trajnostne mode, ne delajo hitre mode. Izziv pa je to, da je slovenski modni trg zelo majhen, zato tudi sami svojo pot širiva v tujino. Ker pa je moda v Sloveniji bolj »varna«, se tudi lažje izražava na tujem trgu.

  • Pri modi pogosto gre za sodelovanje, ne samo z umetniki, temveč tudi z drugimi oblikovalci, stilisti in ustvarjalnimi strokovnjaki. Lahko spregovorite o svojih izkušnjah z delom v slovenskem kreativnem ekosistemu in kakšne so te v primerjavi s sodelovanjem v sosednjih državah?

V Sloveniji imava precej drugačno izkušnjo kot v tujini. V tujini imava veliko bolj odprte roke za kreativnost kot v Sloveniji, prav tako stoji veliko večja ekipa za projektom in tudi finančno veliko več vložijo v sam projekt kot pri nas.

  • Ali obstaja določen projekt ali sodelovanje, ki je resnično premaknilo vaše ustvarjalne meje ali prineslo nov pogled na vaše delo?

Ni določenega projekta, ki bi premaknil vse meje. Vsak projekt je nekaj doprinesel, da so se stvari premikale. Z vsakim projektom tudi rastemo in se naučimo nekaj novega. Večji je projekt, večja je izkušnja.

  • M.Fiction sodeluje z vrsto umetnikov iz različnih držav in kulturnih okolij. Kako vidite modo kot orodje za premoščanje kulturnih vrzeli, zlasti v regiji, kot je Balkan s svojimi raznolikimi tradicijami in sodobnimi vplivi?

Balkan ima zelo zanimivo in raznoliko kulturo. Imeli sva zelo zanimiv projekt, ki je potekal v sklopu Beogradskega tedna mode, na nekdanji Dan republike v dvoranah srbske vladne palače. Revija je bila posvečena Jovanki Broz. Imeli sva to čast, da sva lahko izdelali dizajne, iz materialov ki so bili last Jovanke Broz. Tukaj sva imeli izziv kako našo preteklost povezati s prihodnostjo. Vse to približati temu kar v bistvu je znamka M. Fiction.

  • S številnimi odmevnimi sodelovanji, kaj je naslednji korak za M.Fiction? Ali obstajajo načrti za nadaljnjo širitev vaše prisotnosti na druge trge?

Poleg načrtovanega, nas velikokrat tudi presenetijo kakšni nepričakovani projekti, ki se jih izjemno veseliva. Vsako leto imava nove načrte in cilje, vedno pa si zastaviva večje. Ravno ta raznolikost projektov je tisto, kar naše delo še bolj popestri in nas pelje v nove vode.

  • V razmeroma kratkem času sta dosegli izjemen uspeh, sploh glede na velikost slovenskega trga. Kaj bi svetovali mladim oblikovalcem, ki bi želeli zaznamovati Slovenijo ali Balkan?

Poleg talenta je treba vložiti veliko truda v delo in biti zelo organiziran. Pomembno pa je tudi to, da stojiš za svojim delom, se ceniš in verjameš v to kar počneš.

  • M.Fiction je…

…Najin svet. Je konceptualna modna znamka, s poudarkom na povezovanju preteklosti in prihodnosti.

Foto: Instagram (@_m.fiction_)

Zapri