LJFW: “Sem kameleonska oblikovalka, vsakič je drugače od pričakovanega.” – Nika Ravnik
LJFW: “Sem kameleonska oblikovalka, vsakič je drugače od pričakovanega.” – Nika Ravnik

LJFW: “Sem kameleonska oblikovalka, vsakič je drugače od pričakovanega.” – Nika Ravnik

Nika Ravnik je modna oblikovalka in kostumografinja, znana po poglobljenem raziskovanju strukture in forme oblačil. Diplomirana modna in tekstilna oblikovalka na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani se je izpopolnjevala na Central Saint Martins v Londonu in Designskolen Kolding na Danskem. Njeno delo je zakoreninjeno v trajnosti in vključuje premišljena načela oblikovanja, kot so “zero waste“, “ena velikost za vse” in vsestranskost. Enostavne geometrijske oblike so osnova njenih oblačil, ki jih skozi eksperimentiranje z detajli spremeni v unikatne, nosljive kose. Njeni dizajni, ki uravnotežijo avantgardno estetiko z brezčasnostjo, odražajo premišljen konceptualni pristop. Nika Ravnik je svojo zadnjo kolekcijo Fragmenti predstavila na ljubljanskem tednu mode.

Nika Ravnik. LJFW
Nika Ravnik. LJFW

Nika Ravnik x Perwoll Rethink NEW: Fragmenti

Fragmenti je kolekcija predelanih oblačil in materialov, ki tekstilnim ostankom vdahne novo življenje ter jih spremeni v inovativne, trajnostne tkanine z uporabo pristopa brez odpadkov. Kolekcija, ki jo navdihujejo načela arhitekture, umetnosti in interaktivnega oblikovanja, ponuja večplastno modno izkušnjo. Vsako oblačilo je edinstvena kreacija iz ostankov blaga, ki nosi s seboj zgodbe preteklosti in obljubo novega začetka. Kolekcija prevzame avantgarden in futurističen pridih z materialnimi obdelavami in silhuetami, ki včasih prikličejo postapokaliptično estetiko, s čimer premikajo meje oblikovanja in trajnosti.

Nika Ravnik. LJFW
Nika Ravnik. LJFW
  • Če bi ta kolekcija lahko govorila, kakšno zgodbo bi pripovedovala?

Poleti me je navdihnila razstava umetnika Tobiasa Putriha, saj so me njegove instalacije asociirale na koščke blaga – fragmente, ki tkejo zanimive medsebojne odnose. Prvotno zastavljen koncept je bil precej ambiciozen – mini ostanke blaga, ki jih hranim bi prešila v novo tkanino ali uporabila na druge načine. Med začetnim delovnim procesom sem ugotovila, da bi bil ta način dela časovno prevelik zalogaj, tako da so koščki postali večji kosi. Kolekcija Fragments je oblikovana z zero-waste pristopom, saj je blago drapirano po kroju ali geometrijski formi. Izdelana je iz ostankov blaga, novih arhivskih materialov ali apciklirana iz že obstoječih oblačil. Kolekcijo izpopolnjujejo z nakitom Martina Obid Mlakar in s čevlji Lili Jolie.

  • Kako se ta kolekcija povezuje z današnjim svetom? Je refleksija, izziv ali morda sanje o nečem drugačnem?

Sama sebi zelo rada postavljam izzive, rada uberem težjo pot, morda tudi zato, da se ne dolgočasim; uživam v delu z rokami in igri manipulacije blaga. V svojem delu raziskujem zero-waste pristope oblikovanja in multifunkcionalnost oblačil. K temu
raziskovanju me žene misel, da poskusim nekaj novega, okolju prijaznejšega. Leta 2012 me je s svojo filozofijo navdušila znamka Honest By, ki jo je ustanovil belgijski oblikovalec Bruno Pieters, ki je bilo prvo 100% transparentno podjetje. In pri meni se je takrat zgodil miselni preobrat glede odnosa do mode.

Svojo prvo zero-waste kolekcijo oblek sem oblikovala leta 2014 naslovljeno N°0 in od takrat skušam čim bolj nadaljevati v tej smeri, oblikovati na nekonvencionalen način.

Nika Ravnik. LJFW
Nika Ravnik. LJFW
  • Kateri je bil najbolj nepričakovan element, ki se je znašel v tej kolekciji, in kako je spremenil smer vašega dela?

Črna barva, ki prvotno ni bila mišljena sploh v takem obsegu, je zahtevala neko prefinjeno noto.

  • Predstavljajte si svojo kolekcijo kot zvočni posnetek. Katera pesem ali album bi popolnoma ujel njeno bistvo?

Heartbeats – The Knife.

Nika Ravnik. LJFW
Nika Ravnik. LJFW
  • Kako želite, da se ljudje počutijo, ko nosijo kose iz te kolekcije? Kakšno čustvo ali energijo ste poskušali vzbuditi?

Kot je komentirala kolegica arhitektka Maja Stamenković – glamurozno … jaz pa dodajam with a twist. 😉

  • Če pogledamo celotno retrospektivo vašega dela – kako je DNK znamke NIKA RAVNIK viden v tej kolekciji?

Sem kameleonska oblikovalka, vsakič je drugače od pričakovanega. Recimo pa, da je DNK viden pri manipulaciji materiala.

Nika Ravnik. LJFW
Nika Ravnik. LJFW
  • Ljubljanski teden mode združuje raznolike talente iz vse Slovenije. Kako ta dogodek po vašem mnenju prispeva k oblikovanju slovenske mode in razvoju vaše znamke?

Zelo pozitivno, saj prispeva k večji prepoznavnosti oblikovalcev in cenjenosti oblikovanja nasploh, tako lokalno kot tudi mednarodno in seveda razvoju, saj nas prisili, da smo vsakič boljši tudi zaradi navdihujočega dela svojih kolegov.

  • Kaj je tisto, kar slovensko modno sceno dela edinstveno in kako vidite svojo vlogo znotraj nje?

Nikoli ne bom nehala hvaliti vrhunskega slovenskega oblikovanja, ki je definitivno že pustilo svoj pečat zaradi svežine tudi na mednarodnem področju, ampak je žal doma še vedno premalo cenjeno. Zato se mi zdi zelo ne-fer, da je v našem lepem
(pre)majhnem okolju le peščica zmožna živeti od oblikovalskega dela. Zase pa lahko rečem, da sem zagotovo zasidrala svoje mesto znotraj nje.

Nika Ravnik. LJFW

Foto: Jure Makovec za LJFW

Zapri