Intervju: “Mojega pristopa ne vodijo cilji, strategije in številke, ampak gre res vse iz srca” – Nina Karlavaris
Nina Karlavaris je oblikovalka in vplivnica srbskega rodu, ki si je v Sloveniji ustvarila edinstveno pot v modni industriji. Nina, ki je najbolj znana po svojih privlačnih kolekcijah visokokakovostne obutve in privlačnih kopalk, je ustvarila osebno blagovno znamko, ki brezhibno združuje njen čut za dizajn z njeno močno prisotnostjo v družabnih medijih.
Z njo smo razpravljali o ustvarjalnem potovanju za njeno istoimensko blagovno znamko, o izzivih usklajevanja poslovanja in vplivništva ter o njenih izkušnjah o tem, zakaj blagovna znamka resnično izstopa v današnjem konkurenčnem okolju. Nina deli tudi svoje izkušnje pri krmarjenju po različnih modnih trgih in svoj pristop k izgradnji trajnostne in primerljive prisotnosti na spletu in zunaj njega.
Najprej bi nas zanimalo, kaj bi morali vedeti o vas, da bi vedeli, kakšen človek ste in kaj vam je najpomembnejše?
Nehvaležno je govoriti o sebi. Vsak dan poskušam biti boljša različica sebe. Zaradi službe, predvsem pa zaradi družine. Rekla bi, da je moja družina najpomembnejša stvar na svetu. Zaljubljena sem v ljubezen in skupnost.
Živeli ste v Srbiji, zdaj pa v Sloveniji – kako so vas te različne kulture oblikovale tako kot človeka kot lastnico blagovne znamke?
Vedno s ponosom poudarim, da sem Jugoslovanka, saj sem rojena v tej državi. Čeprav sta bili Slovenija in Srbija del iste države, sem v zadnjih štirih letih vedno bolj spoznavala, kako diametralno sta ti državi in njuni kulturi pravzaprav različni. Iz vsakega poskušam potegniti najboljše. Že leta sem balansirala med tema kulturama in razvila sposobnost prilagajanja.
Verjamem, da je prilagodljivost ključna lastnost za preživetje, tako v naravi kot med ljudmi. Sprememba okolja v zrelejših letih me je spodbudila k razvoju in napredku na osebni in strokovni ravni.
Kakšna je bila vaša pot, preden ste ustanovili svojo blagovno znamko? Je bila moda vedno klic ali je kaj drugega spodbudilo vašo strast do oblikovanja?
Vedno sem bila obkrožena z umetnostjo – je del moje identitete. Izhajam iz družine, v kateri je umetnost prisotna že več generacij: dedek, ugleden pedagog, profesor in slikar, moji starši so se ukvarjali z grafičnim oblikovanjem, jaz pa sem svoje izobraževanje zaključila z magisterijem iz grafičnega oblikovanja v Firencah. Po končanem šolanju pa sem se odločila zamenjati smer in se posvetiti modnemu oblikovanju. Ta sprememba mi je dala večjo svobodo gibanja in možnost spoznavanja različnih ljudi, kar je bilo zame ključno. Grafično oblikovanje zahteva veliko časa pred ekranom in glede na to, da sem izredno družaben človek, raje delam in komuniciram z ljudmi kot s tehnologijo.
Mnogi ljudje vidijo glamurozno plat oblikovanja in sveta vplivnežev, toda kateri izzivi so v zakulisju, ki jih ljudje morda ne pričakujejo?
Čeprav se navzven morda zdi glamurozno, biti vplivnež in oblikovalec s seboj prinaša številne izzive. Organizacijske sposobnosti so ključnega pomena in umetnost ravnotežja med kreativnim delom, trženjem, socialnimi omrežji, logistiko …
Nenehna izpostavljenost kritikam in pričakovanjem občinstva zahteva čustveno vzdržljivost in sposobnost obvladovanja pritiskov.
Ko pa resnično ljubiš to, kar počneš, vedno najdeš pot, da premagaš kakršno koli težavo in nadaljuješ naprej, obogaten z novimi izkušnjami in še več moči. In občinstvo vedno prepozna ljubezen in energijo.
Kaj naredi dobro in uspešno modno znamko?
Strast do dela igra ključno vlogo, ne glede na to, kaj počnete. Ne gre le za vodenje modne znamke ali določenega poklica – vedno bolj verjamem, da so predanost, delo in disciplina, ki izhajajo iz te strasti, pogosto pomembnejši od talenta samega.
Ljubezen do tega, kar počnete, ustvarja osnovo za nenehno prizadevanje in izboljšave, kar na koncu vodi do dolgoročnega uspeha.
Trajnost je trenutno glavna modna beseda. Kako pristopate k trajnosti znotraj vaše blagovne znamke, če sploh? Ali obstajajo okolju prijazni materiali ali postopki, ki jih vključujete v svoje kolekcije?
Pri obutvi z uporabo usnja kot sekundarne surovine zmanjšamo količino odpadkov in optimiziramo porabo virov, brez dodatnih negativnih vplivov na okolje. Usnje, ki ga uporabljamo, je stranski proizvod živilske industrije. Naša proizvodnja ni serijska, osredotočeni smo na skrbno izbrane modele in majhne serije, kar nam omogoča, da dajemo prednost kakovosti in ne kvantiteti. Na ta način spodbujamo premišljeno in dolgoročno, ne sezonsko nakupovanje.
Vaša blagovna znamka je znana po drznem dizajnu in luksuznem občutku. Kaj menite, da vaše kose loči od drugih v industriji in kako zagotavljate, da se vaše kolekcije nenehno razvijajo?
Kontinuiteta. So vzponi in padci, a vedno prevlada ljubezen do dela. Če ne bi bilo te ljubezni, ne vem, če bi preživela vse izzive. Zelo uživam v vsakem segmentu svojega dela.
Srbija in Slovenija imata vsaka svoje modne vplive. Kako vidite podobnosti in razlike na obeh trgih?
Gre za zelo različna trga. Slovenija je reducirana, opazim skandinavski vpliv, kar mi je všeč. In Srbija je ogromna in raznolika. Obe okolji imata svojo kakovost in edinstvenost.
Biti vplivnica vam omogoča močno povezavo s svojim občinstvom. Kako vaša skupnost oblikuje smer vaše blagovne znamke? Ali kdaj vključite povratne informacije ali ideje svojih sledilcev v svoje dizajne?
Sem v stalni interakciji s svojimi sledilci. Najpogosteje se zanašam na lastne preference – kaj bi rada nosila, videla in kombinirala, pa tudi kaj menim, da na trgu manjka. Tako je naravno nastala skupnost, ki si deli podobno estetsko občutljivost. Zelo spoštujem svoje sledilce in z veseljem sprejmem nove, kvalitetne ideje.
Vaš Instagram je kombinacija osebnega sloga, potovanja in dela. Kako najti ravnovesje med vplivanjem in vodenjem lastne modne znamke?
V mojem delu vlada naravno ravnovesje, vse delam spontano in »organsko«. Nimam ekipe, ki bi me usmerjala, kaj naj počnem, kako naj se obnašam, kam naj streljam. Jaz se že zanašam na občutek. Pogosto dobim sporočila svojih sledilcev, da imam lepe stvari za ponuditi, potem pa se opravičijo in povedo, da me spremljajo predvsem zaradi objav o družinskih izletih in vpogledov v vsakdanje družinsko življenje.
To mi je še posebej všeč, ker mojega pristopa ne vodijo cilji, strategije in številke, ampak gre res vse iz srca, tako da kdo ve.
Kaj bi kot poslovna ženska in ustvarjalka svetovala mladim ženskam, ki želijo ustanoviti lastno blagovno znamko, še posebej v digitalni dobi?
Največ sem se naučila iz lastnih izkušenj. Na žalost sem se večino lekcij naučila na lastnih napakah. Moj nasvet bi bil, da ste odprte za izkušnje drugih ljudi, da ste nenehno obveščene in gradite mrežo stikov.
Mreženje z ljudmi je ključni vidik mojega dela in neprecenljiv za uspeh.
Kaj je naslednje za Nino Karlavaris? Ali obstajajo kakšni novi projekti ali sodelovanja, nad katerimi ste navdušeni, ali področja mode, ki bi jih radi še raziskali?
Ista izkušnja me je naučila, da stvari ne puščam za zadnji trenutek, tako da je kolekcija kopalk za leto 2025 že pripravljena. Medtem ko so škornji na policah in je zimska garderoba v polnem teku, jaz že razmišljam o kakšni eksotični destinaciji in se pripravljam na snemanje novih kolekcij kopalk. Naslednji korak v mojem delu je sodelovanje z rezorti in hoteli, luksuznimi butiki, kar je eden od ciljev, ki jih želim doseči.
Foto: Instagram (@ninakarlavaris)