V zadnjih nekaj letih razumem vse več ljudi, ki dvignejo roke in gredo živet na podeželje, v naravo, odprejo svoj S.P. Ne govorim samo o modni industriji, ampak v obsegu “Nebuloze, ki vam jih strežejo vsak dan“, bi bila moda zagotovo na prvem mestu. In znamka, ki bi bila zagotovo na prvem mestu, je, uganili ste, Balenciaga. Blagovna znamka, ki si tako zelo želi ostati relevantna in prva v nečem (mislim, da sploh ne vedo, kaj točno), nas je spet spravila v šok. In spet ne tisti pozitivni šok. To je npr. storil Schiaparelli. Cristobal ni samo del industrije, ampak je napisal celo poglavje modne zgodovine, da bi Demna ustvaril pleteno zapestnico in nam jo posredoval pod oznako Couture.
Cristobal se obrača v grobu
Niti Demna niti Cristobal ne potrebujeta posebne predstavitve. Vsi vedo, kdo sta in neizogibno je, da sta oba genija svojega časa. A tudi v modi ne gre vse po maslu. V to nas je znova prepričal Demna, tokrat s kolekcijo Couture. Poleg tega, da je vsaka njegova kolekcija videti enako, je dovolj pogumen, da naredi še korak dlje in … No, presodite sami ob ogledu fotografij.
Vsaka čast za pogum, a greste vsem na živce
Moram priznati, da je Demna tudi meni orosil oči. Ko je prvič prišel k kreativnemu vodenju Balenciage, sem bila njegova velika oboževalka in sem komaj čakala na novo kolekcijo. Všeč mi je bila njegova vizija, odnos in značaj. Bil je samozavesten (in domišljav) in je še vedno. A po treh kolekcijah razlike nisem opazila, še bolj se je razbohotil, da bi prišel do naslova, do katerega smo prišli danes. Enostavno ni več zanimivo. Je samo kontroverzen in to počne samo zato, da ostane relevanten. Ampak ustvariti obleko iz naramnic in jo tržiti pod Couture, medtem ko je obleka videti kot eksperiment študentov mode, ki jih delajo v prvem letniku fakultete … Ali pa recimo črna obleka (to je pravzaprav poročna obleka) iz najlona.. .smilijo se mi modeli, ki so čakali par ur na pomerjanju, da so si nadeli – vrečo za smeti?
Schiaparelli je zdaj hit, čeprav nihče ni vedel za znamko
Odkar je Daniel Roseberry prišel na čelo te francoske modne hiše, VSI želijo biti del njegove zgodbe. Dobra izbira kreativnega direktorja, dober marketing – vse se je poklopilo. In Balenciaga je doživela svoj trenutek, ko je prišel Demna. Čez noč so postali obvezna blagovna znamka. Daniel in Demna imata povsem drugačen pristop do mode in to je super. Toda ena od teh modnih hiš se je začela norčevati iz znamke. Igrajmo se igro, imenujemo jo “Ali si slep?”. V tej igrici bom objavila fotografije kolekcij omenjenih znamk pred enim letom, vi pa v komentarje napišite, katere fotografije so videti kot posmeh in katere umetnine.
Zemlja se bo še naprej vrtela
Naj vas zlahka ne manipulirajo v mišljenje, da je vse, kar velikani tržijo, dobro. Morda bo čez nekaj let Schiaparelli naredil popoln preobrat in začel prodajati trenirke. Ne bi bila presenečena. Ampak to je dobra plat mode – kup ustvarjalnih norcev na enem mestu. Vsaj nikoli ni dolgčas.
Foto: Balenciaga, Schiaparelli