Kdo je oblikoval kostum, o katerem se na letošnjih olimpijskih igrah največ govori? Ime ji je Jeanne Friot
Odprtje olimpijskih iger v Parizu je bilo vse, česar na odprtju takšne slovesnosti še nismo videli. Ves Pariz, ki šteje približno dva milijona ljudi, je slavil s športniki. Vtisi o odprtju so deljeni, za nekatere je bil ta pristop odličen in inovativen, za druge zmeden. Ena točka se nam je vtisnila v spomin, to je celotna povorka nošenja olimpijske zastave na Trocadero. Tisto, kar je to točko naredilo še bolj veličastno, je obleka, ki jo je ustvarila francoska oblikovalka Jeanne Friot.
Vsi v Parizu vedo za Jeanne – čas je, da jo spoznamo tudi mi
Ko se je pojavila podčastnica francoske žandarmerije v kovinskem oklepu s kapuco, ki ji je zakrivala obraz, smo vedeli, da sledi eden bolj impozantnih trenutkov iger. In imeli smo prav. V nekem trenutku je sedla na mehanskega konja, ki je jezdil po reki Seni, nato pa na pravega konja, ki je nosil olimpijsko zastavo na Trocadero. K celotnemu vzdušju je prispeval tudi tisti skrivnostni podton, ki nas je držal napete do samega konca, pa tudi outfit, ki je bil odlično zadet. Nastal je po zamisli francoske junakinje Ivane Orleanske. Oblikovalka Jeanne Friot je želela predstaviti Ivano Orleansko 21. stoletja in lahko rečemo, da ji je to več kot uspelo.
In kdo je Jeanne Friot? Čas je, da jo spoznamo.
Njena znamka ima vse, kar ima rada generacija Z
Ponosna, trajnostna, surova in nenavadna so besede, s katerimi sama Jeanne Friot opisuje svojo znamko. Istoimenska blagovna znamka je nastala leta 2020, prav v času pandemije Covida. Štiri leta kasneje danes oblači zvezde, kot sta Madonna in Anna Taylor-Joy. Sama se identificira kot queer osebo in želi ta pogled na svet prenesti na znamko, in ko govori o trajnosti, ne govori le o materialih, ampak tudi o enakosti spolov. Meni, da oblačil ne bi smeli deliti na moška in ženska, in zagovarja “brezspolno oblačenje”. Njena blagovna znamka ima vse, kar je zdaj popularno, je spolno fluidna, vključujoča in nebinarna.
Oklepi in pasovi so iz metaliziranega usnja
Glede na to, da obleka ni bila ustvarjena za dve minuti hoje po modni pisti, temveč za jahanje mehanskega konja po reki, je morala Jeanne posebno pozornost posvetiti praktičnosti materiala, pa tudi celotnemu outfitu. Oklep res izgleda kot kovinski, a je v resnici metalizirano usnje italijanske proizvodnje. Spodaj je pod obleko je raztegljiv bodi s potiskom, vsi deli obleke pa so bili nastavljivi, da so varni in udobni za jahanje. Naramnice in potiski na oblačilih so hrbtenica skoraj vsake njene kolekcije, zato verjamemo, da so Parižani, ki znamko poznajo in spremljajo, takoj ugotovili, kdo je oblikoval kostum.
Oblikovalka, katero delo bomo spremljali
Blagovno znamko nosijo Maneskin, Anya Taylor-Joy in Madonna. In ko vaša modno znamko nosi Madonna, je to zadosten znak, da ste na pravi poti. Navdušila nas je s kostumom za olimpijske igre, odslej pa imamo na radarju novo modno oblikovalko. In prav osvežujoče je videti, ko manjše znamke “zmagajo” nad modnimi velikani, LVMH je na primer padel v ozadje, prav tako Dior, ki je oblekel Lady Gaga in Celine Dion. Seveda sta bila oba videti veličastno, a vseeno mislimo, da je zmagala jahalka.
Foto: Jeanne Friot, Profimedia, Instagram