Jubilejna, 15. edicija LJFW, ki bo od med 7. in 11. oktobrom v Centru Rog, bo največja do zdaj. Obiskovalci si bodo v petih dneh lahko ogledali 46 modnih revij ter ostale spremljevalne dogodke. Izvršna producentka Melinda Rebrek in direktor LJFW Den Baruca sta skupaj z Nino Jagodic, programsko direktorico LJFW, in predano ekipo, ki v zakulisju dogodka dela vse leto, uspela vzpostaviti platformo, ki ima zelo pomembno vlogo pri razvoju slovenske modne industrije.
Pot uspehov in izzivov
Melinda Rebrek in Den Baruca sta ob obletnici delila svoje poglede na desetletje LJFW. Spomnila sta se začetkov iz leta 2014 in takratne osnovne vizije. Kot pravi Melinda: “Priznam, da si ob prvi, takrat še virtualni ediciji v Mestnem muzeju, nisem mislila, da nam bo v desetih letih uspelo doseči to, kar smo. Od popolne kreativne neodvisnosti ekipe, ki je dogodek kljub vsem oviram izpeljala, do danes, ko se tuji novinarji in oblikovalci sami javljajo, da bi sodelovali na LJFW, smo prehodili dolgo pot. Ta je bila polna tako uspehov kot izzivov – na momente je bila kot dober žur, drugič kot grška tragedija, a vedno dinamična in kreativna.”
Den pa se prvega LJFW spominja kot enega najbolj avantgardnih oblik tega dogodka. “Pri svoji prvi izvedbi smo povabljenim gostom kolekcije predstavili izključno v video obliki, medtem ko smo širši javnosti omogočili ogled Showrooma, ki je bil odprt en teden v starem mestnem jedru. Na obrežje Ljubljanice smo projecirali video kolekcije, kar je dodatno povečalo pozornost občinstva. Ta odprt pristop nam je omogočil, da smo slovensko modo predstavili tudi mimoidočim, ne le ožjemu krogu poznavalcev. To je bil prvi prelomni mejnik, saj je slovenska moda prvič izstopila iz okvira zaprtih strokovnih krogov in se začela približevati širši prepoznavnosti.”
Darilo za 10. obletnico
Eden ključnih dejavnikov, ki so vplivali na uspešnost dogodka, je bila nepopustljiva predanost ekipe, ki se ni uklonila kljub izzivom, ki so jih srečevali na poti. “Najbolj sem ponosna, da se nismo nikoli vdali,” dodaja Melinda. “Ekipa se je skozi leta spreminjala, a vedno nas je gnala ista vizija – postaviti slovensko modo na zemljevid in jo predstaviti tako domačim potrošnikom kot tudi v svetu.” Ena največjih prelomnic je bila otvoritev trgovine LJFW.shop, ki že skoraj leto dni domuje v Centru Rog in oblikovalcem omogoča ne le predstavitev, temveč tudi prodajo njihovih kolekcij skozi vse leto. Melinda dodaja: “To je eden od ciljev, ki smo si ga zastavili že na začetku, in je čudovito darilo za našo 10. obletnico.“
Z njo se strinja tudi Den, ki pravi: “Ta korak je omogočil vpogled v to, kaj se zgodi s kosi po predstavitvi, to je poglobilo naše razumevanje trga in nas pripravilo na večje in pomembnejše korake. Še posebej izstopajoč uspeh zadnje edicije dogodka pa je zagotovo predstavitev kolekcije Tanje Vidic tik pred njenim svetovnim sodelovanjem s tako velikim oblikovalskim imenom, kot je Rick Owens. Takšna sodelovanja slovenskih oblikovalcev se ne zgodijo pogosto in predstavljajo pomemben dosežek tudi za celotno slovensko modno sceno.“
Slovenska identiteta v svetu butične mode
Po desetih letih se pojavlja nova vizija – konkretizirati in formalizirati prostor za kreativno modno industrijo. “Opazujemo, kako v tujini javni kapital podpira razvoj sektorja in ustvarja ekosistem, ki vključuje različne poklice v modnem svetu – od frizerjev, mojstrov ličenja, fotografov, do režiserjev in drugih,” pojasnjuje Den. “Z idejo o modni zbornici bomo močnejši pri predstavljanju v tujini in na svetovnem nivoju. Naša vizija je ustvariti prepoznavno slovensko identiteto v svetu butične mode, ki se osredotoča na trajnostno izdelavo in odmik od hitre mode. S tako prepoznavnostjo želimo graditi stabilno poslovno okolje, ki bo ključnega pomena za obstoječe in prihajajoče oblikovalce ter vse uporabnike slovenskih modnih izdelkov.“
Preko 40 modnih revij
Jubilejna edicija LJFW bo največja do zdaj – trajala bo pet dni in vključevala več kot 40 modnih revij ter različne dogodke. Program letošnjega LJFW bo zaokrožen s petimi dnevi modnih revij, ki bodo poleg slovenskih oblikovalcev gostile tudi kolektivne modne revije oblikovalcev iz Madžarske in Srbije, saj so pri LJFW v zadnjih letih stkali tesne vezi Beograjskim tednom mode (BFW) in Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), na katerem so se letos predstavile tudi tri slovenske oblikovalke, Nika Ravnik, Jona Bednjanec in Zala Hrastar (Morja). 10. obletnico Ljubljanskega tedna mode (LJFW) bo v petek, 11. oktobra, zaključila podelitev nagrad WOW, ko bomo ediciji nazdravili s kozarcem penine.
Foto: Urša Premik in Instagram (@ljfw)