Spoznajte modno oblikovalko, ki kreira osupljivo delikatne ročne pletenine (tudi za muzej Balenciaga)
Ročno delo in ročne tehnike so vse bolj priljubljen način oblikovanja oblačil, tudi ko gre za kose bodisi slovenskih oblikovalcev bodisi globalne luksuzne modne znamke. Vsekakor pozdravljamo oživljanje obrtniškega dela in nekaterih skoraj pozabljenih spretnosti, kot je pri nas na primer klekljanje čipke. Menimo namreč, da so prav te tehnike tiste, ki modnim kosom dodajo element unikatnosti, ekskluzivnosti in dragocenosti. Hkrati se lahko obrtniška znanja uporabljajo tudi v sodobnih izvedbah, ki na ta način povezujejo tradicijo z najnovejšimi modnimi smernicami.
Med slovenskimi oblikovalkami smo tokrat opazili Nežo Simčič, ki je svojo ljubezen do ročnega dela prenesla v osupljive delikatne pletenine. Med drugim je ustvarjala tudi za program Transmissions pod okriljem muzeja Cristóbal Balenciaga Museum.
Ponovna uporaba in ročna dela
Neža Simčič je leta 2021 pod mentorstvom doc. Petje Zorec diplomirala na Naravoslovnotehniški fakulteti, na Oddelku za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje. Predstavila je kolekcijo oblačil “Roza“, v kateri je razvijala trajnostna oblačila na osnovi svojih spominov iz otroštva in življenja na meji med slovensko in italijansko Gorico. Kolekcija prikazuje njena doživljanja oblačilne kulture, ki se je razlikovala med Slovenijo in Italijo. Pri tem so pomembni poudarki na raziskovanju ročnih del.
Prav tako je pri interpretaciji oblačilnih elementov, v kateri spretno prepleta preteklost in sodobnost, pozornost namenila recikliranju, ponovni uporabi materialov in drugim trajnostnim principom. Rezultat so oblačila, ki delujejo večplastno, razigrano, boemsko, a hkrati zelo prefinjeno. So polna nasprotij, ki združujejo na videz nezdružljivo in pri tem delujejo harmonično.
Kolekcija, ki podira meje
Ne le, da je kolekcija “Roza” fuzija različnih vrednot, identitet, materialov in tehnik, tudi sicer briše meje med nekaterimi stereotipi in načeli, ki veljajo v modi. Za glavni junakinji svoje zaključne kolekcije je Neža namreč izbrala Lenčko in Dragico – dve dami, ki po letih in svojih življenjskih izkušnjah presegata norme običajnih manekenk. Projekt s tem namiguje na dejstvo, da je moda resnično samo odraz naše osebnosti in nikakor tudi let.
Zelo pojmljivo je bil celotna kolekcija, predstavljena v Carinarnici – kulturnem centru na nekdanjem mejnem prehodu med Slovenijo in Italijo.
Finska in Balenciaga
Neža Simčič trenutno študira na magistrskem programu na Aaalto University School of Arts, Design and Architecture v Helsinkih. Kot del študija je v sodelovanju s Transmissions, izobraževalnim projektom, namenjen mednarodnim modnim šolam, oblikovala tudi oblačila za muzej Cristóbal Balenciaga Museum. Gre za neposredno izkušnjo Balenciaginega opusa skozi raziskovanje, razmišljanje in ustvarjanje. Projekt je zasnovan tako, da je sestavni del učnega načrta sodelujočih šol in zagotavlja temo za raziskovanje: »Balenciaga in revolucija silhuete«. Koncept študente potopi v filozofijo, tehniko in biografijo Cristóbala Balenciage.
Novogoričanka je pri projektu raziskovala materiale, spletene na ročni pletilni stroj ter tehnike kvačkanja. Oblikovala je izredno subtilne materiale, ki delujejo zračno, lahkotno in nežno. Zaradi svoje delikatnosti modni kosi v obliki tančice delujejo kot prave Haute Couture umetnine.
Foto: Instagram (@neza_simcic)