Phoebe Philo, mati androginega dizajna, prefinjene minimalistične palete in redefinirane ženstvenosti v sodobni modni zgodovini, se končno vrača. Po štirih letih premora in govoric, sproženih leta 2021, da se bliža novo obdobje philo-zofije oz. ustanovitev lastne blagovne znamke, je končno nastopil nestrpno pričakovan trenutek.
Prinašamo vpogled v prvo kolekcijo matične znamke angleške oblikovalke.
Dobra stara nova Phoebe
Blagovna znamka Phoebe Philo je podedovala genetski zapis, s katerim je oblikovalka ustvarjala značilne kolekcije za znamke, s katerimi je sodelovala v preteklosti. Ideologijo dekonstruiranega minimalizma in ženstvene androginosti je prenesla na kose z oznako svojega imena. Zmerna paleta, preprostost detajlov in kompleksnost forme zdaj krasijo skoraj vsak kos iz nove kolekcije in tako se je Phoebe vrnila, kot smo pričakovali – nevsiljivo (do te mere, da se še ni oglasila na Instagramu), a drzno. Nastali so kosi, ki kljubujejo trendom oziroma napovedujejo nove. Je sploh kdo presenečen?
Tiho razkošje še nikoli ni bilo videti tako dobro
Čeprav je šele debitirala pod svojim imenom, je uspeh znamke Phoebe Philo že skorajda neizogiben. Smo v obdobju, ko logomanija izgublja moč in v modnih krogih kroži misel, da je luksuz najlepši, ko je tih. Britanska oblikovalka se je vrnila, ko je najbolj potrebna, da bi z zgledom pokazala, kako je videti sodobna prefinjenost ženskih oblačil.
Je sploh treba dodati, da hočemo vsak kos iz kolekcije?
Kult Phoebe Philo
Phoebe Philo je bila za Celine to, kar je bil Karl Lagerfeld za Chanel, Tom Ford za Gucci in John Galliano za Dior. Po sodelovanju s Chloé se je preselila v Celine, kjer je eno celo desetletje reinterpretirala modna pravila in jih tako podredila svoji viziji. Zaradi nepričakovanega premora, do nedavnega negotove vrnitve ali pa preprosto zaradi svojega mojstrskega obvladovanja oblikovalskega jezika si je Phoebe pridobila kultni status, ki ga uživa le malokateri sodobni oblikovalec. Kultni pri tem pomeni vrsto vplivov v izvirnem pomenu te besede.
Zadnja kolekcija, ki jo je britanska oblikovalka pripravila za Céline, je bila za jesen 2018 – takrat še s francoskim naglasom, ki ga je Hedi Slimane kasneje odstranil in tako spremenil vizualno usmeritev znamke. Njena zapuščina se zato bolj odraža v krojih, ki od takrat prevladujejo na drugih modnih pistah. Začela je preobrazbo v smeri spolne nevtralnosti in se s tem ustoličila kot voditeljica novega manifesta ženske mode.
*Povzeto po Journal.rs.
Foto: phoebephilo.com / Spotlight Launchmetrics