Zaključil se je teden mode v Milanu. Dolce & Gabbana kolekcijo posvetila muzi Madonni, kdo nas je še navdušil …
Deveti mesec je zagotovo tisti, ki mineva s svetlobno hitrostjo, saj v njem nismo prepričani, kje smo izgubili zadnjo misel in niti novega plašča, kupljenega po vzoru tistih, predstavljenih na revijah modnih velikanov. Teden mode v New Yorku je pričakovano poskrbel za nekaj drugačnega, podobnega modni revoluciji, ki bojkotira in zagovarja tako trendovske kot politične spremembe. London se je zaključil s sloganom Brits do it better, kaj pa nam pripravlja Milano?
Teden mode v Milanu že vrsto let velja za enega tistih, kjer se predstavljajo kosi, ki se bodo nosili po celem svetu. Nosili jih bodo na ulicah, ustvarjali bodo najljubše kombinacije znanih modnih deklet in bodo glavni akterji na modnih seznamih želja po vsem svetu. Kakšni so torej modni trendi za pomlad/poletje 2025?
Prada je tako ikonična in nas noče videti
We do our human proposition. – Miuccia Prada.
Modna revija, ki je bila ob predstavitvi kolekcije pomlad/poletje 2025 razglašena za najboljšo v letu, je bila prav tista, za katero pričakovano stojita Miuccia Prada in Raf Simons. Dvojec se je prvič srečal leta 2020 in spoznal, da sta njuna ljubezen do uniforme in algoritma na isti valovni dolžini. Miuccia že od nekdaj ceni koncept uniforme in kot največjega sovražnika predstavlja potrošniško povpraševanje po novostih. Tokrat sta Miuccia in Raf predstavila kolekcijo, katere futuristični jedrski vizirji so se nas izogibali v širokem krogu. Pomlad/poletje, ki ga streže Prada, je futuristično. Vzletno-pristajalna steza je zasnovana kot nova univerza kibernetske kolonije, katere prebivalci za svoje korporativne dolžnosti izbirajo obleke z ekskluzivnim podpisom Prade. Dolga prosojna krila s tankimi pasovi, srajce in puloverji, ki zagovarjajo smart casual, v kombinaciji s futurističnimi dodatki v obliki ščitnikov, so osvojili modne piste.
V 21. stoletju govorimo o uniformi, 22. stoletje in nova kolekcija Prada pa postavljata v ospredje algoritem. Matrica, ki jo vsiljujejo tehnološke inovacije, je navdihnila Prado, da predstavi svoje modne nadnaravne posameznike. O omenjeni kolekciji bi lahko napisali cel znanstveni članek, saj gre za popoln prikaz sinergije inovativnosti, kosov, ki napovedujejo visoke dobičke, a tudi vrnitev oboževanih. Prada se je v epicenter povratne komponente sklicevala tako, da je model Brogues, predstavljen v isti sezoni leta 2012. Sivo krilo s pasom, ki predstavlja njen trup, je mnoge spomnilo na ikonično rumeno krilo s pasom, ki ga je Carrie Bradshaw nosila v eni izmed epizod serije Seks v mestu. Pristen model visokih petk v sivo-roza kombinaciji je bil tudi referenca na prejšnje ikonične modele hiše. Nuklearni vizirji, corpcore na vrhuncu in vrnitev ikoničnih modelov so zaznamovali Pradin šov pomlad/poletje 2025, ki si ga bomo zapomnili za vedno.
Dolce & Gabbana in njune ikonične blondinke
Medtem ko mnogi modni kritiki trdijo, da v sezoni pomlad/poletje 2025 tej industriji glamurja primanjkuje seksapilnosti, sta Dolce & Gabbana, kot je bilo pričakovano, dejala, da gremo naprej. Vprašali smo in dobili. V samem fokusu kolekcije, ki predstavlja prihajajočo toplo sezono, sta se Domenico in Stefano poklonila vsem ikoničnim blondinkam, ki so pustile neizbrisen pečat današnji družbi. Med glavnimi navdihi so bile Marilyn Monroe, Madonna, Marlene Dietrich in Monica Vitti. Modno revijo je odprla Vittoria Ceretti z vpadljivo kreacijo in modro lasuljo, ki so jo nosile vse manekenke.
Celoten repertoar nove kolekcije je okrasil stožčasti modrček, modni fenomen, ki ga največkrat povezujemo z zlato dobo Madonne in francoskega oblikovalca Jeana Paula Gaultierja, ki ga je prvi ustvaril. Stožčasti modrček je bil vedno modni izraz, ki je poudarjal ženski pogum, drznost, a tudi seksipilnost. Modna znamka, ki je sinonim za italijansko čutnost, je tudi tokrat predstavila kose, ki zapeljejo vse okoli sebe. Čeprav lahko to kolekcijo nekako povežemo z Gaultierjem, je dejstvo, da je bila italijanska modna hiša tudi del Madonninega zlatega obdobja, ko je ustvarjala kostume za turnejo Girlie Show. V prvi vrsti je seveda sedela Madonna, ki je pritegnila največ pozornosti in stoječe ovacije.
Ali se blondinke tokrat res bolj zabavajo, vedo le Dolce & Gabbana.
The Attico [razpad] sirene
Medtem ko nas mnogi s svojimi kolekcijami popeljejo v toplejše kraje s poudarkom na cvetličnih motivih, je The Attico modno Atlantido predstavil na svoj pristen način. Prada je predstavila corpo cyber colony, ikonske blondinke so pripadale Dolce & Gabbani, The Attico pa je v ospredje postavil morske deklice, katerih široka oblačila dodajamo na modni seznam želja. Italijanska znamka je vedno veljala za najbolj impresivno ulično modo. Od tod prevladujejo široke hlače, kargo silhuete in kratke hlače za ulično nošenje.
Čeprav se na prvi pogled zdi tako, je Attikova Atlantida šla skozi sito. Glavni navdih za pretežno modre kreacije z vpadljivimi detajli je bil pravzaprav trenutek razbitja stekla. To razbijanje stekla je na abstrakten način prikazalo razdiranje čustvenih odnosov in hrup, ki ga ti povzročijo po nepričakovanih razhodih. Gilda Ambrosio in Giorgia Tordini, kreativni direktorici znamke, sta prekinili svoje čustvene vezi s svojima partnerjema in ta dominantna, a krhka modna Atlantida je odgovor na razbita razmerja.
Sabato De Sarno in obsesija
Jasno je, da je Sabato De Sarno z novo kolekcijo za pomlad/poletje 2025 svoje ime spremenil v sinonim za bordo, zdaj pa še rdečo barvo. Modna obsesija pri nas je zagotovo Gucci s podpisom Sabata De Sarna, vse o svojih obsesijah pa je oblikovalec predstavil skozi prizmo prihajajoče tople sezone. Kreacije, ki so otvorile revijo, so predstavljale dovršen kroj, ki je združil prizmo moškega in ženskega oblačenja.
Sproščene silhuete v kombinaciji z ravnimi čevlji so predstavile Sabatov pogled na trendovske ženske, ki se po ulicah svetovnih prestolnic sprehajajo z monogramom GG od glave do pet. Medtem ko je bila modna stopnička rdeče barve, ki je poudarjala temo kolekcije – obsesijo, so bile v ospredju barve, kot so olivno zelena, siva, prepoznavni odtenek Ancora, pa tudi bež toni. Obdobje, ki je bilo ključni navdih za novo kolekcijo, so bila šestdeseta leta, zato je pričakovana nekoliko bolj sproščena modna zgodba. Masivni plašči, ki so že na naši listi želja, kot pravi Sabato, predstavljajo couture steber kolekcije. Sabato Gucci opazuje skozi proračune, svojo ustvarjalnost pa temelji na vsakodnevnih kosih, ki se bodo dobro prodajali.
V omenjeni kolekciji so prevladovali dodatki, s poudarkom na šalih, ki so najbolj vroč trend sezone. Tiste, ki jih Sabato favorizira, je oblikoval umetnik Vittorio Accornero de Testa, s cvetličnimi motivi, ki ustvarjajo povezavo s sago Flora. Ker novi Gucci ne gre brez torbe, je Sabato izbral izboljšano različico modela Bamboo, ustvarjenega leta 1947, kot tudi model Gucci 73. Sabato je dal prednost Gucci Horsebit sagi tako na torbah kot na čevljih, v središču pozornosti pa so ponovno zasedli prepoznavni loaferji.
Poklon Robertu Cavalliju
12. aprila letos nas je zapustil italijanski modni oblikovalec Roberto Cavalli. Omenjeni oblikovalec je ustanovil luksuzno znamko, ki je sinonim za čutnost in seksipilnost. Jasno je, da če bi govorili o spolnosti Italijank, bi bila ena prvih asociacij zagotovo Cavallijev živalski potisk. Kot poklon človeku, ki je ustvaril znamko, o kateri danes govorimo, je bila predstavljena kolekcija pomlad/poletje 25. Aktualni kreativni direktor slovite znamke Fausto Puglisi je šov začel s prevlado belih kreacij, ki so predstavljale popolno uvertiro kosom iz vpadljivih pletenin. Ta del je bil posvečen njegovemu rojstnemu kraju, sicilijanskemu mestu Messina.
Za njimi so na reviji predstavili značilne obleke z živalskimi potiski v različnih barvah. Prednjačili so vpadljivi kosi s pretkanim kačjim vzorcem. Medtem ko se mnogi veselijo Viktorijinih angelčkov, imamo najraje tiste, ki zaključijo šov Roberta Cavallija. Že sam zaključek oddaje se je marsikoga dotaknil, saj se je na zaslonu pojavila slika veličastnega Roberta.
Kim Jones prisega na lenobno estetiko
Nova kolekcija Fendi, ki jo podpisuje Kim Jones, pove le eno – to sezono imamo raje prosojne silhuete, zajetne plašče in jakne, na ulice in modne brvi pa se rade odpravimo v kopalnem plašču. Kim Jons, Silvia Venturini Fendi in Delfina Delettrez Fendi so trdo delali na tej kolekciji. Letošnja sezona je zagotovo v znamenju znane modne prizme. Prvo je predstavil Jonathan Anderson, ki je dekliško kolekcijo posvetil svoji sestri. Zdaj pa Silvia Venturini Fendi, ki je navdih za dodatke kolekcije pomlad/poletje 25 našla v viziji, ki jo je negovala njena mama Anna. Kim Jones je tokrat obliko nove kolekcije zaupal ženskam, ki so desetletja tvorile DNK slavne hiše. S slavnimi kroji omenjenega oblikovalca in spretnostjo dam, ki nosijo ime rimski modni ponos, je predstavil kolekcijo, ki bo mnogim izstopala kot najljubša.
Prozorna krila z všitim detajlom, ki jih je Miuccia Prada predstavila pred nekaj sezonami, tokrat uživamo z oznako Fendi. Jakne in plašči s silhueto Teddy se vračajo. In potrditev lenobne estetike, ki bo v ospredju, je kopalnemu plašču podobna jopica, katere cena bo zagotovo vrtoglava. Priljubljene mnogim so bile pristne variacije na temo torbice Baguette. Pastelne in naravne barve oblačil se popolnoma ujemajo z vpadljivim rožnatim ozadjem razstavnega prostora.
Marni – teatralno in strukturirano
Kolekcija, ki jo je Marni predstavil v sklopu svojih poslovnih prostorov, je predstavljala teatralen pobeg v pravljično modno oazo, katere imperativ so srajce z napihnjenimi rokavi, pisani vzorci in avtentični dodatki. Svojo modno pravljico je predstavil Francesco Risso, ki za Marni dela že skoraj desetletje. In galantni modeli so bili njegovi modni zajčki. Lepota je beli zajec, je dejal Risso v zaodrju svoje kolekcije za pomlad/poletje 2025. Lahko ujamemo tistega belega zajca ali poskušamo znova in znova ugotoviti njegovo strategijo.
Tako je bilo tudi z novo kolekcijo, s katero je Risso razsvetlil mnoge. Vse od ličil do kreacij je dišalo po pristnosti in teatralnosti. In v svetu mode, ki je pretirano nasičen z velurjem in high-street prevarami vsega in nečesa, je bilo potrebno nekaj pravljičnega. Vendar igriva Marni pravljica nikoli ne bo imela svojega osla. Predstavlja nekaj čarobnega in gracioznega, vsekakor pa je postregla s kosi, ki jih množice ne bodo mogle privoščiti. Zato je jasno, da nam je Marni zajec spet pobegnil v svoje umetniško grmovje.
Modna pista “brat”
Dokaz, da brat poletje predstavlja tudi tisto poletje z numerološko oznako 25, predstavlja modna revija znamke GCDS. Od zvočne podlage, ob kateri so se manekenke dominantno sprehajale po predstavi, do prevlade neonsko zelene, je bila Charli XCX več kot viden navdih. Kosi, ki provocirajo in izžarevajo čutnost, so predstavljali neukrotljivost tega modnega vala. Medtem ko so se tisti nekoliko bolj zadržani osredotočili na komercialnost. Blagovna znamka, ustanovljena leta 2015, je s svojimi kolekcijami vedno predstavljala najbolj viralno obdobje nekega obdobja. In tokrat je bil navdih nihče drug kot brat poletje.
MM6
Medtem, ko čakamo Pariz in modno revijo Maison Margielo, je Milan tokrat osvojil MM6, ustanovljen leta 1997. V omenjenem letu je namreč Martin Margiela ustanovil še eno vejo svojega modnega posla, MM6, v želji, da bi ta predstavljala nekaj bolj dostopnega njegovemu delu v modni hiši Maison Margiela. Kolekcija, ki si jo bodo zaželeli kul mulci, tokrat s plitkimi modeli kratkih hlač in kavbojk, nas je na nek način vrnila v začetek 2000-ih. Transparentne silhuete, veliki pasovi in kavbojska dekleta, katerih konstrukcija je enaka originalnim škornjem, ki so kot bi bili pobarvani z belo barvo, so se znašli v kategoriji favoritov.
Jil Sander in popolno krojenje
Jil Sander in kolekcija pomlad/poletje 2025 sta se osredotočila na popolno krojenje. Suknjiči nevtralnih barv v kombinaciji s tankimi, vpadljivimi pasovi so bili na seznamu vsake manekenke. Jil ne bi bila to, kar je, če ne bi poleg fantastičnih jaken pripravila tudi igro plaščev naših modnih sanj. Na našem radarju je izstopal tisti iz črnega lakastega usnja s cvetličnimi motivi. V manekenkinih rokah so bile velike torbe, očitno pa njuno vrnitev odobrava tudi Jil. Kot dodatek sezone so izstopali uhani z resicami, ki jih bomo zagotovo vpeljali v našo modno igro. Poleg kosov, ki dišijo po dobri prodaji, je Jil predstavila tudi obleke za bolj svečane priložnosti.
Naomi je Del Corova znanstvenica
Če moramo izbrati še kakšen najljubši zaključek milanskega tedna mode, zmago zagotovo dobita tudi Del Cora in Naomi Campbell. Črni panter v beli obleki je zaključil šov, ki napoveduje pomlad 2025. Italijanska modna hiša je predstavila kolekcijo, katere imperativ je pametno oblačenje, ki je navdušila nič manj kot znanstvenike. Poudarek je bil na prevelikih silhuetah in prosojnih materialih. Kratke jakne v kombinaciji z miniaturnimi kratkimi hlačami dokazujejo, da bo trend vročih hlačk prevzel primat tudi v naslednji sezoni. Pastelne barve, med katerimi najbolj prevladuje mint, so bile glavna tema. Daniel Del Core je tako poudaril, da je danes eden najbolj občudovanih mladih oblikovalcev.
Alberta Ferretti – boho in ženstveno
Alberta Ferretti, italijanska modna znamka, znana po padajočih oblekah, je na svoj način prinesla nekoliko bolj romantičen boho. Poleg pričakovanih kosov, ki slavijo lepoto elegantnih materialov in prefinjene koketerije, je italijanska znamka predstavila tudi različne komplete, med katerimi prevladujejo barvne črte. Ti kosi vsekakor dišijo po dobri prodaji, pa tudi po tistih, ki jih boste kmalu videli v high-street ponudbi. Od srajc, katerih konstrukcija steznika poudarja linijo telesa, do dominantnih chokerjev, ki izžarevajo ženstvenost, je Alberta predstavila tudi nosljive kose. Poleg prevlade barvne ponudbe so izstopali kosi v živahnih barvah, ki z numerološko oznako 25 spominjajo na poletni čas.
Barviti Etro
Barve in igrive silhuete so na milanski teden mode prišle naravnost iz studia znamke Etro. Italijanska znamka, ustanovljena leta 1968, pogosto predstavlja eno prvih asociacij na poletje. V ospredju so kardigani v barvah, med najbolj navdušujočimi pa sta izstopali zelena in temno modra barva. Krila z zdaj trendovskim ikoničnim potiskom bandane so stilizirali s kratkimi puloverji z gumbi. V središču pozornosti so bila tudi živahno obarvana očala in več kot jasno je, da Etro čaka prehod iz bordo jeseni v živahno pomlad in poletje.
Foto: Profimedia / Launchmetrics/spotlight / Instagram / @prada, @gucci, @dolcegabbana/