Trenutno smo priča zapiranju blagovne znamke Y/Project, ki je bila zaradi finančnih dolgov prisiljena zapreti svoja vrata po dolgih 14 letih poslovanja. Znamka je dolgo iskala kupca in po odhodu kreativnega direktorja Glenna Martensa (istega oblikovalca, ki je tudi kreativni direktor Diesla) preprosto ni bilo izhoda. Ali lahko brez težav preživite v kruti modni igri, ki vas bo poteptala?
Primer: Y/Project
Y/Project je bila francoska modna znamka, znana po svojem inovativnem, a nosljivem pristopu k oblačilom. Ustanovila sta jo Gilles Elalouf in Yohan Serfaty, zares prepoznavna pa je znamka postala, ko je kreativno krmilo prevzel Glenn Martens. Leta 2023 je imela znamka le 24 zaposlenih, njihov prihodek pa je znašal le 11 milijonov evrov. Junija 2024 je po dolgi bolezni preminil Elalouf, eden od ustanoviteljev, in že je bilo videti konec.
Zakaj Y/Project ni uspel? Žal pravih razlogov in dogajanja v podjetju ne bomo izvedeli, je pa enostavno sklepati: niso imeli ne proračuna ne velikega Odrešenika. Številne blagovne znamke so se srečale s to težavo (beri: Supreme), vendar je razlika med Y/Projectom in Supremeom ta, da je Supreme to vseeno uspelo rešiti. Ob vsem tem ne govorimo o neki nenosljivi znamki. Y/Project je bolj avantgardna, a zelo nosljiva znamka. Celo nekakšna oblika neobičajnih uličnih oblačil. Vendar je bila znamka vedno “tam nekje” in ni sodila niti med luksuzne niti med streetwear (cenovno bolj dostopne) znamke. In nima zgodovine in vpliva, kot ga je imel recimo Supreme.
Bili so znani, a ne dovolj
Če si lahko privoščite, potem boste investirali v torbo Louis Vuitton, Prada, Miu Miu. Če ne morete, boste nakupovali v trgovinah, kot so Zara, H&M in Mango. Lagali pa bi, če bi rekli, da ste šli na Farfetch, MyTheresa in druge platforme in v iskalnik vtipkali Y/Project, čeprav ima znamka odlične kolekcije in odlične kose. Ljubitelji mode in modni poznavalci bi celo to storili, a znamka ne živi od tega. Zaradi finančne krize, ki jih je doletela, je trženje znamke zaostajalo za drugimi znamkami in le redko bi slišali za njihov obstoj. Vendar se od njih ne pričakuje takšne medijske prisotnosti, kot jo imajo na primer blagovne znamke LVMH. Preprosto so bili tam, a jih ni bilo. Škoda, saj so njihove kolekcije odlične.
Boj z mlini na veter
Težko je uspeti, še težje pa je preživeti. Žal smo priča hitremu tempu življenja, v katerem najbogatejši dobijo najboljši kos pogače. In to so na eni strani skupine, kot sta LVMH ali Kering, na drugi strani pa Inditex. Tisti na sredini tudi po 14 letih dela postanejo nevidni.
Ena izmed blagovnih znamk, ki še vedno ni v lasti omenjenih skupin, a je zelo uspešna in poznana, je Jacquemus, ki že 16 let stoji na svojih nogah. Zaznamoval se je z enim kosom oblačila, torbico, ki jo nosi tako modna elita kot »navadni« ljudje. Nato so sledile senzacionalne modne revije in še boljše kampanje, Jacquemus pa je po letih in letih dela zgradil imidž znamke, ki se (upajmo) ne bo sesula. Zajahal je val popularnosti, sredi katerega se je znašel, in ga izkoristil. Y/Project, kljub dejstvu, da so njihov merchandise nosili Charli XCX, Troye Sivan in Chappel Roan, je ostal širši javnosti neznan.
Y/Project je zaprl svojo uradno spletno stran, vendar lahko nekatere kose še vedno kupite na platformah My Theresa in Farfetch.
Foto: Y/Project, Instagram